Myrababy - søsken på vei!❤️

Har byttet ut profilbildet mitt med noe mer anonymt, innser at det kanskje er litt av greia at man ikke behøver å avsløre identiteten;) WonderWoman fordi jeg har blitt kalt det noen ganger de siste årene.. kanskje fordi jeg har holdt humøret oppe til tross for 7 operasjoner på 3.5 år? Vet ikke. Har ikke gjort noe spesielt heltemodig eller reddet noen så:p Men WonderWoman er kul da!:smug:
 
DPO 5 har passert i stillhet uten symptomer på verken det ene eller det andre. Passet nevøen og han var snill og gullig, så tanken på barn var iallfall ikke avskrekkende;) Nå ruller vi straks over i DPO 6, og i morgen skal jeg både på jobb og korøving, så dagen går vel. Håper vel jeg skal kjenne noen symptomer, eller innbille meg, for spenningene skyld i det minste:hilarious:
5 dager til testing da!:)
 
DPO 7
Giddaslaus dag asså... har fri fra jobb i dag, og godt er det. Hadde vært for heftig med jobb etter en sånn maratondag som mandager er:hungover:

Når det kommer til symptomer kan jeg ikke si at jeg finner så mange..! Og de jeg har kan like gjerne tilskrives PMS eller forhøyet progesteron, som alle har etter El. Vet ikke om jeg tror det ene eller det andre enda, men begynner å føle på lysten til å teste snart;)

Symptomene er:
- øm på utsiden av puppene
- murring/dyp svie i livmor- området de siste dagene, mest mot høyre(håper ikke noe holder på å feste seg i eggstokken!) og litt vondt i korsryggen.
- ble irritert på pappa i går uten grunn:bag:
- begynte å sippe hele tiden mens jeg så på «Hjertebarna» nå..
- har måttet opp og tisse hver natt/tidlig morgen siste nettene, men kan være fordi jeg har vært «flink» til å drikke en del.
- har vært veldig oppblåst!
- kremete utflod

Har hatt et mål om å holde ut til helga, men samtidig så har jeg jo veldig mange billigtester liggende, men 10 miu/ml sensitivitet. Føler ikke jeg kaster bort så mye penger på å teste tidlig liksom:shy: Er muligheter for at jeg begynner testingen allerede i morgen tidlig, DPO 8...
 
DPO 9
Er så sinnsykt oppblåst i magen om dagen, vondt og irriterende!! Eneste godkjente unnskyldning kroppen min får komme med er graviditet, men den prøver seg sikkert med en annen årsak..:blackalien:
Fyret av en billigstrimmel fra eBay både i går og i dag, blenda;) Meen, det er vel kanskje tidlig enda..

Jeg venter på legekontoret nå, for andre ting. Skulle egentlig til legen neste fredag, da hadde jeg jo visst om jeg var gravid eller ikke! Men så ble den fremflyttet til i dag siden det ikke passet neste fredag.. så da kan jeg ikke ta opp graviditet.. eller, kan vel det på generelt grunnlag da ift medisiner og slikt.

Lurer på å kjøpe noen «ordentlige» tester på apoteket.. men burde klare å vente litt med å bruke de :bag:
 
DPO 9
Er så sinnsykt oppblåst i magen om dagen, vondt og irriterende!! Eneste godkjente unnskyldning kroppen min får komme med er graviditet, men den prøver seg sikkert med en annen årsak..:blackalien:
Fyret av en billigstrimmel fra eBay både i går og i dag, blenda;) Meen, det er vel kanskje tidlig enda..

Jeg venter på legekontoret nå, for andre ting. Skulle egentlig til legen neste fredag, da hadde jeg jo visst om jeg var gravid eller ikke! Men så ble den fremflyttet til i dag siden det ikke passet neste fredag.. så da kan jeg ikke ta opp graviditet.. eller, kan vel det på generelt grunnlag da ift medisiner og slikt.

Lurer på å kjøpe noen «ordentlige» tester på apoteket.. men burde klare å vente litt med å bruke de :bag:

Ebay testene vil gi svar de også! Men er ikke alle som får positiv før 12 dpo :happy:
 
DPO 11/10(jeg mener 11 og FF mener 10)

FF flyttet EL fra CD14 til CD15 i går, og mener den kan ha oppdaget «possibly triphasic on day 22», og insinuerer at jeg kan ha hatt implantasjon på DPO 8/7.
Har ikke merket noe til det isåfall, ingen spotting eller stikk den dagen tror jeg.
Har vist meg å ha dårlig tålmodighet, og har testet hver dag:hilarious: Like blenda hver dag! Så iallfall ikke nok HCG til at billigtestene fra eBay slår ut enda. Har kjøpt en RFSU-test på matbutikken, og fått to clearblue digital(uten ukevisning) i posten nå, så kan selvsagt bruke en av de om jeg ikke stoler på one-step. Men foreløpig føler jeg meg trygg på at de stemmer:meh:

Har ikke utviklet mer symptomer. Har mindre vondt i magen nå, og puppene er likens ømme som tidligere. Stakk litt i «musa» i går, lurte på om det var UVI på gang, men tydeligvis ikke, det forsvant igjen.

Skal teste hver morgen frem til IKM tenker jeg, klarer jo ikke la være Kanskje jeg klarer å hoppe over morgendagen, men tviler:p Skal iaf prøve å holde meg til 1 gang om dagen da!

Her er tempgrafen min vedlagt:)
 

Vedlegg

  • 2F1EF87C-3BA5-4A4C-A03E-A063CD588D96.jpeg
    2F1EF87C-3BA5-4A4C-A03E-A063CD588D96.jpeg
    218,8 KB · Visninger: 69
Sjekket pulsen på Fitbit- appen i går, og så at hvilepulsen hadde gått ned et hakk. Skjønte hvor det bar da;p Og i morrest hadde tempen min falt kraftig, så da gadd jeg ikke teste en gang. Helt riktig, i ettermiddag banket tanta på døra, og svinset inn.
Like greit hun kom i dag, så ny PP startet raskt! FF hadde beregnet at hun skulle komme først på torsdag;)
 
Og ja, her var grafen:)
 

Vedlegg

  • 6557B8FC-18AE-4B7F-B702-871456983CD1.jpeg
    6557B8FC-18AE-4B7F-B702-871456983CD1.jpeg
    230,4 KB · Visninger: 69
Jeg annonserte i en eller annen tråd her før jul, at jeg dessverre måtte utsette babyprosjektet noen år.. grunnen til det er at jeg ble oppringt av en ortopedisk kirurg som hadde fått røntgenbildene av knærne mine, og han sa jeg sannsynligvis måtte operere dem.

I februar var jeg på sykehuset og fikk det bekreftet. Høyre kne høsten 2019, og venstre antagelig høsten 2020.
Jeg fortalte samboeren at vi måtte utsette babymaking, da ble han faktisk skuffet! Så det var tydelig at han hadde vennet seg til tanken på å stifte familie. Og det er jo flott forsåvidt, så usikker som han har vært på det tidligere!

Opprinnelig plan var å vente med å prøve helt til jeg var ferdig med begge operasjonene, siden det neppe kan være noe lett å ha småbarn når man selv må sitte en del i rullestol og ikke kan løpe etter.. Altså, har man permanent behov for rullestol store deler av tiden er det jo en ting, men siden jeg kan velge å få barn på et annet tidspunkt er det antagelig dumt for meg selv og mitt energinivå å få barn før disse operasjonene.

Men så sier fysioterapauten min til meg, at hva om jeg tar den ene operasjonen først, og så får baby og deretter det andre kneet mens babyen er liten? Og om far da kan overta permisjonen min så kan vi begge være hjemme? Aner ikke om det går an, siden jeg er på AAP.

Jeg er også usikker på om jeg vil sitte i rullestol og være nyoperert når jeg har en bitteliten en.. Jeg blir jo behandlet på Ullevål og bor selv i Trøndelag! Babyen kan sikkert ikke være med? Og man kan sikkert ikke amme når man er operert og tar sterke medisiner.. blir sikkert innlagt ei ukes tid og:p

Mye å tenke på.. er ikke så sikker på om det er en smart løsning:p

Isåfall ville jeg nok begynt å prøve rundt november/desember 2019..:p
 
Voldsomt mye geipefjes jeg klarte å få med i forrige innlegg da! Haha..

Vel, nå har det vært progresjon i både tanker og operasjoner her. Ser jeg postet forrige innlegg 31.mars, og 1.april fikk jeg et brev fra Ullevål i posten. Det var operasjonsdato til det første kneet, allerede i mai! Trodde ikke jeg fikk den før til høsten! Velvel, iallfall er ett kne allerede operert, for hele 10 uker siden. Og jeg synes jeg kom meg rimelig kjapt faktisk, klarer å gå på beinet nå.

Barneønsket gnaaager i meg.. og i går hadde jeg «samtalen» med sambo. Han virker litt bekymret over planen, som da ble presentert som beskrevet i forrige innlegg.. altså at vi prøver på en baby i mellom operasjonene. Men, han sa også at det er opp til meg, at jeg bestemmer!

Vi må være to om prosjektet, så jeg sa at jeg må vite at han også ønsker det. Maste ikke for mye om det i går kveld, men håper han har tenkt litt på i ettertid:) Eggløsningen min er nok om få dager, hadde ikke gjort noe å fått med denne mnd som PP:)

Føles spennende og litt «dumdristig», dersom det ender med at vi prøver fra nå av. Jeg er jo på AAP, men vet at en «fødselspermisjon» utsetter AAPen med tilsvarende, noe som forsåvidt gjør at jeg vinner tid på å få avklart avbeidsevnen min før AAPen går ut.. Håper og tror det egentlig vil være lurt å få et barn nå.. det uopererte kneet er jeg ikke bekymret for, det fungerer ok nok med kneskinne til at jeg kan utsette operasjon nummer 2 litt, og operasjonen/rekonvalesensen var ikke så avskrekkende som de to tidligere bekkenoperasjonene jeg har hatt iallfall, så det burde gå greit å kombinere med familieliv. Sambo er jo iallfall frisk, rask og har fast og stabil inntekt.
 
Sambo er med på planene! Yes! Vi skal prøve igjen!:D

Det ble vel 1 PP før vi måtte utsette det i fjor høst, så da erklærer jeg herved PP 2 for åpnet!

Har tatt EL tester i går og i dag, negative med såvidt synlig strek. Ifølge FF er EL i løpet av de neste 3 dagene:)
 
Så spennende tider i møte:)
Kanskje vi plutselig får terminspirer i samme måned;) Masse lykke til! ❤️
 
Så spennende tider i møte:)
Kanskje vi plutselig får terminspirer i samme måned;) Masse lykke til! ❤️

Tusen takk!:) Ja, jeg håper vi begge får spirer snart, kult å fått på samme måned også.. gjerne våren 2020:happy:
 
Da er EL-testene falmende, og både Glow og FF mener jeg er 1 DPO i dag! Vi fikk lagt inn aksjer både i forrigårs kveld og i går kveld, så satser på at det holder:happy: Burde ikke være nødvendig med flere aksjer heller, om det alt har løsnet et egg!:woot:

Er så hinsides varmt nå, blir jo svette av bare å ligge stille i senga liksom! Så om det ikke gikk på denne PP, får vi heller håpe det er litt kjøligere neste PP så vi orker å være litt mer aktive i senga, haha:hilarious:

Jeg føler at det er litt sånn «jaja» med disse prøvingene fremover, håper jeg klarer å holde meg ganske rolig fremover uten å stresse med symptomleting og testedilla.. men det gjenstår å se om jeg klarer, haha:rolleyes:

Om jeg ikke blir gravid, er det jo meningen at jeg skal gjøre unna operasjonen først, ikke sant?;)
 
4 DPO

Tenkte ikke jeg skulle «gidde å lete etter tegn» denne runden, iom at jeg føler sjansen er stor for at vi ikke traff på helt denne PP, vi bestemte oss jo for å prøve rett før EL. Skulle gjerne temper så jeg var sikker på at jeg faktisk slapp noe egg..

Men i alle tilfeller smakte morgenkaffen såpe/plastikk i dag. Det kan være fordi jeg drakk av en Shell-termokopp, som jeg jo har vasket.. mulig jeg ikke skylte den godt nok.

Nå er jeg på burger king og spiser en sjelden lunch, skulle nyte en cola zero, men den smaker vanilje! Ikke så ille smak, men rart. Vet ikke helt forklaringen på den, men kanskje en «forurensing» fra fabrikken. Er alene så ikke fått noen til å smake og sjekke om de har samme opplevelse:p

Uansett er det nå hakket for tidlig å ha noen symptomer, så håper kaffen smaker bedre neste gang:D
 
Lykke til med prøvingen!! :) Nå har dere ventet lenge nok, håper det klaffer fort :happy:
 
Back
Topp