Prøve igjen?

Oi! Jeg glemte visst å svare deg :p

EL er noen dager forsinket denne gangen men i dag har kroppen gitt noen tegn på at den kommer og er rett rundt hjørnet.
Mon tro om vi får organisert litt prøving i kveld da? :rolleyes:
Happy humping - hopefully! :D
 
Oi! Jeg glemte visst å svare deg :p

EL er noen dager forsinket denne gangen men i dag har kroppen gitt noen tegn på at den kommer og er rett rundt hjørnet.
Mon tro om vi får organisert litt prøving i kveld da? :rolleyes:
Haha! Ble det noe organisert prøving?
 
Haha! Ble det noe organisert prøving?

Njaaai :p

Jeg tror at vi egentlig feiger ut litt begge to. Kanskje vi ikke er klare for en til likevel?
 
Det er en del tøffe tak for tiden *sukk*
Vi jobber begge fullt, og jeg har i tillegg en krevende lederstilling. Jeg har masterstudier ved siden av jobben og den lille frøkna vi har fra før er mega-trass og en real håndfull :bag:
Og jo, for ikke å nevne sykdom som en vedvarende maraton :sour:

Oppi alt sammen, med søvnmangel og alt annet så legger vi prøvingen på søsken på is. Det er bare ikke gjennomførbart nå, og hvem vet, kanskje blir det aldri noe mer prøving på oss.
Vi drar på årene begge to og energien er bare ikke der.

Det er lett å bli bitter når jeg tenker over at det gikk bort 5 år i prøving på S og at det kanskje hadde vært lettere å tenke på en til om ikke tiden løp fra oss, men så er det bare sånn livet ble da...
Veldig takknemlig for henne tross alt (selv om hun er en liten terrorist for tiden) :Heartred
 
Det er perioder der det bare blir for mye, spesielt med små barn.
Høres ut som dere har veldig travle dager i tillegg til en liten en da så skjønner godt dere har nok å bruke timene på.

Men det er forskjell på aktiv prøving og å hindre muligheten selv om jeg forstår veldig godt du ikke anser det som veldig realistisk at noe plutselig skal skje.
 
Det er perioder der det bare blir for mye, spesielt med små barn.
Høres ut som dere har veldig travle dager i tillegg til en liten en da så skjønner godt dere har nok å bruke timene på.

Men det er forskjell på aktiv prøving og å hindre muligheten selv om jeg forstår veldig godt du ikke anser det som veldig realistisk at noe plutselig skal skje.

Vi kommer nok aldri til å sette i gang med noen form for prevensjon nei. Sjansene er jo små for å bli gravide på egenhånd, og om vi skulle bli det så må vi jo bare fikse det på et vis.

Men de siste mnd har vi begge fått litt hetta rund EL-tider og backet helt ut, så tydelig at vi ikke er klare noen av oss.
 
Høres absolutt sånn ut ja!
Føler ikke det er unormalt med små barn altså
 
Høres nok litt ut som det kanskje ikke er helt passende tidspunkt for en til, nei. Vi kan jo håpe det dukker opp en mirakelspire tilfeldigvis på et greit tidspunkt ;) ❤️
 
Høres nok litt ut som det kanskje ikke er helt passende tidspunkt for en til, nei. Vi kan jo håpe det dukker opp en mirakelspire tilfeldigvis på et greit tidspunkt ;) ❤️

Jeg har lyst til å ha lyst på en til, om du skjønner :p har skikkelig lyst til å bare brenne for søsken slik jeg en gang brant for å få henne, men det bare finnes ikke noe slikt ønske, akkurat nå i hvert fall...
Men får dårlig samvittighet over at hun kanskje ikke får søsken, og at vi kanskje ikke prøvde en gang...
 
Jeg har lyst til å ha lyst på en til, om du skjønner :p har skikkelig lyst til å bare brenne for søsken slik jeg en gang brant for å få henne, men det bare finnes ikke noe slikt ønske, akkurat nå i hvert fall...
Men får dårlig samvittighet over at hun kanskje ikke får søsken, og at vi kanskje ikke prøvde en gang...
Åh, det kan jeg godt forstå. Men det er like viktig at mamma og pappa faktisk har overskudd til en til. Det blir folk av enebarn også :D ❤️ Jeg tror det er veldig lurt av dere å gjøre det dere gjør nå, jeg - ta et steg tilbake og vurdere om det egentlig er riktig. Og kanskje dere ombestemmer dere etter en stund?
 
Åh, det kan jeg godt forstå. Men det er like viktig at mamma og pappa faktisk har overskudd til en til. Det blir folk av enebarn også :D ❤️ Jeg tror det er veldig lurt av dere å gjøre det dere gjør nå, jeg - ta et steg tilbake og vurdere om det egentlig er riktig. Og kanskje dere ombestemmer dere etter en stund?
Enig
 
Huff, ikke så lett. Signerer de andre over her. Dere får bruke tiden og energien til å nyte lillemor ❤️ og så får dere heller se etterhvert.
 
Har lest dagboken din, husker vi var i samme termingruppe. Sønnen min er også en real handful for tiden. Han tar opp all energien min. Takk gud for barnehage.
Vi har ikke prøvd å bli gravid etter at vi fikk han, men vi er også opp i åra så prevensjon er uaktuelt. Han er snart 43, jeg er 37. Vi tenkte at om det skulle skje så får vi heller bare takle det. Jeg begynte faktisk å slå meg til ro med at det ble med han og var egentlig ganske fornøyd. Vi holdt på i et år før vi greidde å bli gravid så gleden var stor da det skjedde. Nå er jeg 12 uker på vei med nr 2 og enda har jeg ikke gledet meg over nyheten. Jeg er rett og slett altfor sliten til å glede meg og det gjør meg trist. Det som er så ufattelig er at EL hos meg aner jeg aldri når er og vi hadde sex kun en eneste gang den aktuelle syklusen. Jeg kan fortsatt ikke fatte at det er mulig. Hadde det ikke vært for at det bare skjedde så hadde vi ikke prøvd i det hele tatt. Så belive me, jeg skjønner deg veldig godt. Er ikke energien der blir alt et ork, har vært litt inne på tanken om jeg kan være smådeprimert men slår det bare fra meg. Syns du gjorde det rette valget med å vente, ting blir bedre jo eldre de blir så jeg håper vi får igjen litt av energien vår når de blir mer selvstendig
 
Signerer de andre over her! Det blir folk av enebarn også, og det er viktigere at man tar godt vare på det barnet man har enn at man på død og liv må fortsette å prøve på et søsken når viljen og energien til det bare ikke er der! Og det er jo ingen garanti for søskenkjærlighet heller, broren min og jeg kranglet så busta føk under hele oppveksten...

Gjør det som føles rett for dere, og så kan dere heller prøve igjen senere hvis det føles rett da :)
 
Ta dere tid til hverandre og lillemor fram til det eventuelt sitter en mirakelspire på et tidspunkt som passer dere greit. Og blir det aldri noe godt tidspunkt, så har dere jo vært heldige å få verdens fineste skatt❤️
 
Ta dere tid til hverandre og lillemor fram til det eventuelt sitter en mirakelspire på et tidspunkt som passer dere greit. Og blir det aldri noe godt tidspunkt, så har dere jo vært heldige å få verdens fineste skatt❤️
What she said ♡
 
Det er en del tøffe tak for tiden *sukk*
Vi jobber begge fullt, og jeg har i tillegg en krevende lederstilling. Jeg har masterstudier ved siden av jobben og den lille frøkna vi har fra før er mega-trass og en real håndfull :bag:
Og jo, for ikke å nevne sykdom som en vedvarende maraton :sour:

Oppi alt sammen, med søvnmangel og alt annet så legger vi prøvingen på søsken på is. Det er bare ikke gjennomførbart nå, og hvem vet, kanskje blir det aldri noe mer prøving på oss.
Vi drar på årene begge to og energien er bare ikke der.

Det er lett å bli bitter når jeg tenker over at det gikk bort 5 år i prøving på S og at det kanskje hadde vært lettere å tenke på en til om ikke tiden løp fra oss, men så er det bare sånn livet ble da...
Veldig takknemlig for henne tross alt (selv om hun er en liten terrorist for tiden) :Heartred

Godt vi ikke er alene om å ha en terrorist for tiden :bag::hilarious:
Jeg forstår deg så utrolig godt, og har nok tenkt de samme tankene selv. Det er ikke lett å få hjulene til å gå rundt i en travel hverdag, og i tillegg ha overskudd til å ta seg av familien.
Ta vare på deg selv oppi alt sammen :Heartred
 
Back
Topp