Prøve etter pillelslutt?

tidligerebruker

Elsker forumet
Har hørt at man bør vente etter første mens etter pilleslutt. Hvorfor?
vanskeligere å bestemme termin og har hørt at det er lettere å få tvillinger da? Noen andre? [8|]

Hva har dere gjort?

Jeg sluttet med pillen en onsdag og påfølgende søndag skjedde det.[:)] MEGET raskt, trodde ikke det var mulig,men hadde noe med at jeg fikk eggløsning med en gang,skulle jo egentlig ha mensen,men ble gravid før den kom. Tok hele 6 tester før vi ringte lege,skjedde så raskt.[:D] Arti for oss. Vet ikke noe om tvillinger og slikt,men vi har hatt et helt "vanlig svangerskap" så tror ikke det har noen betydning om dere prøver med det samme.[8|]

Vi ventet en syklus før vi begynte å prøve... Og da satt den jammenmeg!

Har hørt at det er litt større sjanse for tvillinger hvis man blir fort gravid etter p-pilleslutt og hvis man tar folat (og det BØR man gjøre i god tid i forkant, helst minst 3 mnd!). Så det kan jo bli spennende å se.

Dersom du har mensen mens du går på p-pillen så tror jeg ikke det har noe å si for terminbestemmelse ihverfall. Eggløsningen kan jo like gjerne komme uregelmessig andre gangen... Det skjede for meg. Fikk den etter fire uker første mnd, og en uke senere var jeg visst gravid. Men jeg tror noen sier det pga man skal få "renset" ut av kroppen eller noe slikt. Tror ikke du skal tenke så mye på det, så lenge du er relativt sunn og tar folat:)

jeg sluttet ikke på p-pillen.
men det med tvillinger hørtes rart ut.. hvor har du hørt det?

både jeg og typen har masse tvillinger i familien pluss jeg gikk på p-pillen når jeg ble gravid, men har bare en baby i magen.

Back
Topp