Prøve brystvortestimulering? Noen som har prøvd?

vivanna

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Jeg har termin på lørdag og har lest litt om brystvortestimulering på nettet - at det er det eneste kjerringråd som kan virke og sette i gang fødsel, spesielt for flergangsfødende. Noen som har prøvd det? Jeg tenker seriøst å prøve det i kveld, sånn at det blir fødsel i natt/i morgen. Har dere noen råd eller kommentarer/advarsler å komme med? Kan det være noe farlig?

Tror ikke det er farlig, men mener å ha lest at man kan risikere at det bare blir maserier ut av det.
Her fant jeg det, står på ammetåka.no:

Varme kluter på brystene eller stimulering av brystvortene vil frigjøre hormonet oksytosin (det hormonet som gjør at det gis ned melk når barnet suger.) Dette hormonet kan bidra til at livmora begynner å trekke seg sammen, noe som kan ende i rier hvis kroppen er klar for det. Men vær forsiktig. For intens nippel snurring kan sette i gang maserier som kan bli slitsomme for både deg om ikke minst for ungen. Gro Nylander anbefaler i boka "På vei" at første runde med slik stimulering bør gjøres under oppsikt av helsepersonell, og med CTG registrering på for å se om barnet tåler det stresset det er å bli utsatt for kraftige kynnere.. I alle fall skal en ikke gjøre dette mer enn en time i slengen og ikke mer enn to ganger i døgnet

veeeeldig kjedelig å holde på med.. fikk bare masse kynnere, og du skal holde på i en evighet.. Men for all del; hva gjør man ikke når man er lei? ;)

veeeeldig kjedelig å holde på med.. fikk bare masse kynnere, og du skal holde på i en evighet.. Men for all del; hva gjør man ikke når man er lei? ;)

med første gjorde jeg det i tillegg til rikshospitalets sex oppskrift, om morgenen startet riene ;) 

Hmm.. kanskje jeg også skal prøve dette.. Begynner å bli villig til å prøve det meste nå! ;-) men hvordan gjør dere det egentlig? Ruller nipplen fram og tilbake?

Har kun gjort det under selve fødselen, da har mannen fått beskjed om å ta den ene puppen også har jordmor tatt den andre og klemt på brystvortene :) Hva man ikke gjør for å bli ferdig med fødselen.. Hehe, men fikk den siste rien jeg trengte for å få ut ungen! Begge gangene..

Ellers er sex også vitenskapelig bevist at kan fungere for sæden inneholder et protein som bidrar til modning..

Bare klemmer som om babyen hadde sugd på ;) så lenge får jeg bare sterke kynnere, men litt vondt i ryggen også, så får se:)

Ja... det virket ikke på meg i hvert fall :(
Var hos JM i dag og fåt time for overtidskontroll neste uke. Så nå tenker jeg at jeg skal bare ta det som det kommer, det blir uansett ikke fødsel før termin, som er i morgen :)

vivanna skrev:
Ja... det virket ikke på meg i hvert fall :(
Var hos JM i dag og fåt time for overtidskontroll neste uke. Så nå tenker jeg at jeg skal bare ta det som det kommer, det blir uansett ikke fødsel før termin, som er i morgen :)

håper på mange fødsler i helgen ;)

funket ikke her, men skader vel ikke å prøve:) mannen fikk beskjed å gjøre det mellom pushriene på sykehuset....

Litt rart at det er termin i dag. Jeg var sikker på at jeg skulle føde lenge før, dette er jo tom andre barnet!
ja, vi får nyte været og vente :)

Back
Topp