Prøve annen grøt?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Har begynt å gi lillegutt litt grøt, og det har ført med seg en del urolighet og magevondt :( har gitt veldig lite og veldig tynn grøt så føler ikke det er det som er problemet. Har brukt risgrøt med mais og banan fra nestle til nå og han elsker den! Gaper som en gal når skjeen kommer :) er det sånn at de kan ha litt vondt i magen i tilvenningen av grøt og at det vil gå seg til? Eller bør jeg skifte til en annen grøttype? Har bare prøvd i 3 dager så føler liksom jeg må gi det litt mer tid før eventuelt å prøve en annen type. Hva tenker dere?

Lillegutt 5/3-14 <3

Vil tro det kan komme litt magevondt under tilvenning, men kan jo også hende tarmene hans ikke er helt klar og at du bør vente litt til? Tror du bare må kjenne på magefølelsen din. Jeg har en som aldri har hatt vondt i magen av noe, her har han tålt alt.

Februar-14 mamma <3

Noen som sier at banan kan gi forstoppelse?

Noen som sier at banan kan gi forstoppelse?
Ja, jeg har hørt det. Men her så får han vondt sånn ca 1 time etter grøten er inntatt, så hyler han i ca 10-15 minutt og så er alt greit igjen. Han har normale bæsjebleier så tror egentlig ikke det er at han er forstoppet, men skal selvfølgelig være obs :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Vil tro det kan komme litt magevondt under tilvenning, men kan jo også hende tarmene hans ikke er helt klar og at du bør vente litt til? Tror du bare må kjenne på magefølelsen din. Jeg har en som aldri har hatt vondt i magen av noe, her har han tålt alt.

Februar-14 mamma <3
Ja det kan jo hende. Men føler han er så klar for litt mer enn bare mm nå, våkner oftere på natten og er skikkelig sulten... Hmm, må nok bare følge magefølelsen som du sier ja! :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Ja det kan jo hende. Men føler han er så klar for litt mer enn bare mm nå, våkner oftere på natten og er skikkelig sulten... Hmm, må nok bare følge magefølelsen som du sier ja! :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Vet ikke om det er noe bedre, men i Sverige selger de jo velling... det gir jo litt bedre metthetsfølelse da. Men spørs om han tåler det da? :-/

Lillegutt 5/3-14 <3
Prøve med noe annet kanskje? Søtpotetmos? Gulrotmos, avokadomos feks :)

Februar-14 mamma <3

Helsestasjonen anbefalte å starte med avekadomos, kanskje du kan prøve det i stedet? Litt mildere mot magen.. Banan kan gi treg mage har jeg hørt... Evt prøve hipp sin risgrøt og lage litt sviske eller aprikosmos å ha oppi? Eller lage hjemmelaget grøt og blande ut med litt mm?

Mais og risgrøt er det som er mildest for magen. Og gjerne holle grøt som ikke er tilsatt noe frukt/jern/vitaminer osv og er glutenfritt. Prøv med "ren" grøt og se om det blir bedre

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp