Prøvde i 3,5 år, sniker litt. Flere som hadde en lang vei for å bli gravid?

FruAlve

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julegavene 2019
Hei!

Er 5+0 i dag og har ikke kommet så langt utenom da jeg var gravid med vår sønn som er 7 år.

Høsten 2015 begynte vi prøvingen på søsken. Ble gravid i PP1 etter pilleslutt , men mistet bare noen dager etter jeg hadde testet positivt. Vi prøvde på nytt igjen og igjen og igjen. Våren 2016 fikk jeg plutselige magesmerter en kveld. Ble lagt inn på sykehus den natta og operert for exu dagen etter. Var ca 8 uker gravid den gangen og hadde ikke ant noe om at jeg var gravid. Mistet en eggstokk og tilhørende eggleder under operasjonen. Begynte å prøve igjen over sommeren, men ingenting skjedde så vi måtte gå for IVF. Hadde første IVF i januar 2018. 3 innsett ble det i løpet av hele 2018, med en kjemisk i høst som beste resultat. Nytt innsett etter jul ble også negativt og vi måtte flytte til privatklinikk. Den satt på første forsøk og jeg kan i dag juble over 5 uker gravid med finfin hcg og ingen blødning så langt.

Dog jubler jeg ikke akkurat, det føles helt surrealistisk at vi er der vi er og hodet klarer nok ikke ta det innover seg. Jeg er livredd for at noe skal gå galt, at det skal komme blod eller andre ting som kan bekymre. Er vanskelig å glede seg over dette, samtidig som det er alt jeg vil! Jeg vil bare nyte dette, senke skuldrene og tro på dette!

Er det flere her inne som har hatt en lang vei for å bli gravid? Hvordan har du det nå?

Tenkte det kan være greit å kunne følge hverandre her inne hvis det er flere som har slitt slik som meg. Jeg vet både hvordan det er å få barn uten å rekke å prøve, og nå med å slite i årevis for å få det til.

Jeg har historie som første din: Sluttet på p-piller i Januar, fikk mens 24. Februar, og gravid nå i Mars. Så det satt på første forsøk, noe jeg ikke hadde ventet da sist jeg sluttet på p-piller tok 1 år å få tilbake normal menstruasjon. Jeg flytter sammen med barnefar neste uke, så det var ikke helt planlagt at jeg skulle bli gravid med en gang, men vi er glade for det begge to :)

Vi har brukt nesten 2,5 år på å få til en nr 2. Ble gravid i mai 2017 oppdaga MA i uke 12(død i uke 9) Gravid igjen desember 2017 oppdaget MA i uke 9 ca. Ble gravid igjen ca ett år etterpå. Er nå i uke 5+3 å håper det går bra denne gangen. Vi brukte nesten 1,5 år på første mann. Håper spira de sitter å at vi begge kommer i mål til desember❤️ Skjønner at det er tøft nå har ikke så mange gode råd å komme med der. Andre gang jeg mista var jeg helt nervevrak sov ikke å tenkte ikke på ant var helt hysterisk.... men denne gangen går det bedre klarer å sove å prøver å tenke positivt er ikke like bekymra denne gang, men har det seff i bakhode å tenker en del på det men prøver å tenke at det går fint kan ikke gjøre noe for og hindre det som skjer heller... krysser bare alt jeg har for at det går fint det syns jeg vi begge fortjener nå❤️

Last edited:
Ja. eller ikke med dette svangerskapet. er 6+2 nå.
Men fødte mitt første barn i juli 2018 så under ett år siden. Vi prøvde i over 3 år før den plutselig satt. vi hadde vært på utredning flere ganger i løpet av de årene men de fant aldri noe galt med oss.. plutselig ble jeg gravid! nå er jeg gravid igjen, 9 mnd etter fødsel så tok tydeligvis ikke like lang tid denne gang...

krysser fingrene for at alt går fint både for deg og meg <3 vi skal helt til mål :Heartred

Her er det også ivf etter å ikke ha klart det på egenhånd. Har gått privat og dette er 3. forsøk så nå krysses alt som kan for at dette skal gå veien:love7

Vi har brukt nesten 2,5 år på å få til en nr 2. Ble gravid i mai 2017 oppdaga MA i uke 12(død i uke 9) Gravid igjen desember 2017 oppdaget MA i uke 9 ca. Ble gravid igjen ca ett år etterpå. Er nå i uke 5+3 å håper det går bra denne gangen. Vi brukte nesten 1,5 år på første mann. Håper spira de sitter å at vi begge kommer i mål til desember❤️ Skjønner at det er tøft nå har ikke så mange gode råd å komme med der. Andre gang jeg mista var jeg helt nervevrak sov ikke å tenkte ikke på ant var helt hysterisk.... men denne gangen går det bedre klarer å sove å prøver å tenke positivt er ikke like bekymra denne gang, men har det seff i bakhode å tenker en del på det men prøver å tenke at det går fint kan ikke gjøre noe for og hindre det som skjer heller... krysser bare alt jeg har for at det går fint det syns jeg vi begge fortjener nå❤️
Det høres så grusomt ut med MA. Godt å se at du er roligere denne gangen enn forrige. Det er jo som du sier ingenting vi kan gjøre fra eller til. Krysser alt jeg har for det går bra hele veien til desember for deg.

Ja. eller ikke med dette svangerskapet. er 6+2 nå.
Men fødte mitt første barn i juli 2018 så under ett år siden. Vi prøvde i over 3 år før den plutselig satt. vi hadde vært på utredning flere ganger i løpet av de årene men de fant aldri noe galt med oss.. plutselig ble jeg gravid! nå er jeg gravid igjen, 9 mnd etter fødsel så tok tydeligvis ikke like lang tid denne gang...

krysser fingrene for at alt går fint både for deg og meg <3 vi skal helt til mål :Heartred
Så gøy at det "løsnet" for dere etter nr 1! Men ikke gøy å høre om den lange veien til førstefødte. Håper alt går fint i dette svangerskapet også for deg!

Her er det også ivf etter å ikke ha klart det på egenhånd. Har gått privat og dette er 3. forsøk så nå krysses alt som kan for at dette skal gå veien:love7
Ja, håper virkelig det går veien nå altså! Det må det bare gjøre!

Ble gravid i 2013, mista i uke 10, ble gravid igjen i 2014 og fikk en datter i 2015. Prøvd etter det å bli gravid igjen, så prøvd i typ 3,5 år selv!. Ikke blitt gravid igjen før nå, 3 pp med letrozol.
Er 4+1 i dag. Håper bare dette går veien!

Jeg er livredd for å «tro» på det. Sjekker etter blod og stigning på graviditetstester hele tiden! Er jo litt crazy etter all den tiden med prøving! Endelig var det våres tur! ❤️

Jeg har selv vært "heldig" og har bare prøvd i litt over ett år og mistet en gang i svangerskapet. Lite gjør meg så glad som de som har prøvd lenge som det klaffer for❤️

Med førstemann brukte jeg 8 år på å bli gravid.
Så ble jeg gravid på første forsøk når guttungen var 4 mnd (endte i en MA) så vi tok 1 mnd pause og brukte nå 5-6 mnd på å bli gravid igjen :D:D så jeg har gått på hormoner for å bli gravid helt sidennjeg startet opp med prøving i 2009 :hilarious::hilarious:

Ble gravid i 2013, mista i uke 10, ble gravid igjen i 2014 og fikk en datter i 2015. Prøvd etter det å bli gravid igjen, så prøvd i typ 3,5 år selv!. Ikke blitt gravid igjen før nå, 3 pp med letrozol.
Er 4+1 i dag. Håper bare dette går veien!

Jeg er livredd for å «tro» på det. Sjekker etter blod og stigning på graviditetstester hele tiden! Er jo litt crazy etter all den tiden med prøving! Endelig var det våres tur! ❤️
Gratulerer! Skjønner godt at du sliter med å tro på det! Kjenner meg igjen i å sjekke både det ene og det andre hele tiden. Krysser alt jeg har for spira di!

Med førstemann brukte jeg 8 år på å bli gravid.
Så ble jeg gravid på første forsøk når guttungen var 4 mnd (endte i en MA) så vi tok 1 mnd pause og brukte nå 5-6 mnd på å bli gravid igjen :D:D så jeg har gått på hormoner for å bli gravid helt sidennjeg startet opp med prøving i 2009 :hilarious::hilarious:
Gratulerer! Så bra at dere er gravide igjen!

Gratulerer så mye ❤️

Vi har prøvd i over 3 år, og så plutselig klaffet det! Er 36 år.
Prøvde pergotime for halvannet år siden, men det skjedde ingenting da. Så ga vi litt opp. Og mannen var ikke klar for noe videre utredning/hjelp. Heldigvis gikk det av seg selv allikevel ❤️
Jeg er utrolig nok veldig rolig og føler meg trygg på at det kommer til å gå bra. Jeg klarer faktisk å tenke at jeg har ingen kontroll over hvordan det går, så det hjelper ikke å bekymre seg. Men gleden er nok litt tilbakeholden ennå på en måte, føles fortsatt uvirkelig, men av og til slipper jeg gleden løs:D

Gratulerer så mye ❤️

Vi har prøvd i over 3 år, og så plutselig klaffet det! Er 36 år.
Prøvde pergotime for halvannet år siden, men det skjedde ingenting da. Så ga vi litt opp. Og mannen var ikke klar for noe videre utredning/hjelp. Heldigvis gikk det av seg selv allikevel ❤️
Jeg er utrolig nok veldig rolig og føler meg trygg på at det kommer til å gå bra. Jeg klarer faktisk å tenke at jeg har ingen kontroll over hvordan det går, så det hjelper ikke å bekymre seg. Men gleden er nok litt tilbakeholden ennå på en måte, føles fortsatt uvirkelig, men av og til slipper jeg gleden løs:D
Takk og gratulerer til dere også! Så bra du er rolig og tenker at dette skal gå bra. Det tror jeg er sunt for både deg og lille.

Back
Topp