Prøvd i 1 år, mulig å få hjelp?

ungoghåpefull

Flørter med forumet
Hei,
Vi har nå prøvd å bli gravide i 1 år og 1mnd, begynte å prøve i september 2023. Jeg ble gravid i august, men mistet i uke 7.

Er det mulig å få hjelp fra det offentlige selv om jeg har klart å bli gravid (men mistet)? Veldig kjipt om vi eventuelt må vente enda et år med å få hjelp fordi jeg har vært gravid. Fikk også beskjed av legen om at de ikke utreder etter første spontanabort, men vil vurdere det hvis det skjer igjen.
 
Jeg fikk dessverre avslag av det offentlige fordi jeg ble gravid på egenhånd ja. Riktignok ble jeg gravid én gang i året, ikke som at jeg var super fertil akkurat. Jeg tror du absolutt vil få godkjent på dette selv om du allerede har blitt gravid en gang. Hos meg skjedde dette hele 5 ganger og jeg vet ikke hva, men tror jeg møtte feil lege? Utrolig uflaks bare. Venninnen min fikk ivf selv om hun også ble gravid på egenhånd (MA). Utallige her inne har fått hjelp til ivf selv om de har blitt gravide både 1 og 2 og 3 ganger :Heartred
Jeg hadde tatt kontakt med lege og fått sendt avgårde en henvisning til offentlig. Men jeg hadde også løyet og sagt at jeg ikke ble gravid for aldri igjen om jeg tar den sjansen.
 
Så kjipt at det skal være avhengig av hvilken lege man treffer, men godt du fikk hjelp til slutt :Heartred

Legen min vet dessverre allerede om spontanaborten, men får håpe på at det går allikevel. Kjenner det begynner å ta på nå at det tar så lang tid, og hvertfall når det nå er gått lenger enn «normalt»
 
Back
Topp