PP nr 1 - fjernet akkurat spiral

A

Anonymrose

Guest
Hei dere!

Jeg fikk tatt ut hormonspiral 13.juli og er nå klar for å få barn nr 2. Har en sønn fra tidligere forhold som er 5 år.

Da jeg hadde spiral kom det litt brunlig utflod /småblødning noen få dager i mnd (2-3 dager). Det kom ca samme tid hver mnd. Hadde det også dagene før og samme dag som spiralen ble tatt ut. Er dette de dagene jeg kan forvente mens fremover? Eller blir det helt endret nå som spiralen er ute?

Fikk også litt friskt blod i trusa etter uttak av spiralen - regnet med det var bare pga uttaket. Men så fikk jeg blødning igjen på dagen i går - før det avtok på ettermiddagen og stoppet helt opp. Er dette da bare rester?

Kjenner murringer i ryggen i dag, er det noe tegn eller bare hormoner som herjer?

Og til slutt - El-tester- hvor ofte tar dere det? Er det lurt å gjøre det samme tid hver dag fremover for å være helt sikker eller annenhver dag?

Heisann! Så gøy å endelig prøve på nr 2 :smiley-bounce012

Kan ikke svare på det med «mens» blødninger, da jeg ikke hadde noen med spiral. Men at du har fått litt blødninger etter uttak er heelt normalt. Tok noen dager før det skjedde med meg, kan jo fort bli et lite sår oppi der når de fjerner spiralen :happy:

Jeg begynte å teste etter EL med en gang, siden jeg ikke hadde anelse på syklusen min. Testet hver dag på morgenen, men har skjønt at ettermiddag kan være bedre. Tok 17 dager før jeg fikk positiv EL test.

Ellers vil jeg ønske deg masse lykke til med prøvingen :smiley-bounce016 Håper spiren sitter fort!

Heisann! Så gøy å endelig prøve på nr 2 :smiley-bounce012

Kan ikke svare på det med «mens» blødninger, da jeg ikke hadde noen med spiral. Men at du har fått litt blødninger etter uttak er heelt normalt. Tok noen dager før det skjedde med meg, kan jo fort bli et lite sår oppi der når de fjerner spiralen :happy:

Jeg begynte å teste etter EL med en gang, siden jeg ikke hadde anelse på syklusen min. Testet hver dag på morgenen, men har skjønt at ettermiddag kan være bedre. Tok 17 dager før jeg fikk positiv EL test.

Ellers vil jeg ønske deg masse lykke til med prøvingen :smiley-bounce016 Håper spiren sitter fort!

Back
Topp