Powerpumping

Hjertehåp89

Blir kjent med forumet
Jeg fødte på tirsdag og har et barn på nyfødtintensiv. Var en pleier her igår som tipset om power pumping for å få i gang produksjon. Så det har jeg gjort idag. Mot kvelden nå kommer det mest melk på den ene puppen. Kan det bety at jeg kan få skikkelig spreng på den ene siden? Kan jeg pumpe vekk spreng? Min lille er veldig svak og trenger ro et par dager så få melk i kopp. Får tillegg erstatning da jeg ikke har så mye melk enda.
 
Du kan pumpe vekk spreng.
Det kan også komme melk i ett bryst før et annet. Inntil melken var kommer for fullt, hadde jeg litt råmelk i èn pupp, type et par dråper etter 20 min pumping, og kanskje 10-20 ml i det andre brystet.

Min baby tok heller ikke puppen de første dagene, så derfor pumpet jeg gang produksjonen. Sykt slitsomt, men det gikk. Baby fikk litt mme på kopp og litt mm på kopp ettersom det var noe å gi.

gratulerer med baby og lykke til
 
Bare husk å ikke prøve å pumpe bort brystspreng da det kan gjøre ting verre
 
Nå har jeg fått i gang produksjonen og vi er endelig hjemme. Jeg sliter med å pumpe like ofte nå så er redd for at jeg skal miste melken. Jeg legger henne til ved hvert måltid men hun blir litt utålmodig og vrir seg unna og kaver etter ca 15-20 min. Må få ro hjemme nå i helgen og kanskje vie et par dager til powerpumping.
 
Hva med å sette på en alarm, så du husker å pumpe og får jevn produksjon?

Pratet med jordmor i går, og hun mener man fint kan pumpe bort spreng imellom måltider/feste pumpinger, men at man som full ammende kanskje skal være forsiktig med å tømme puppen helt når man opplever spreng, for da kan den øke produksjon enda mer. :)
 
Back
Topp