Pottetrening

cathkal

Gift med forumet
Hvordan begynte dere? Fikk det i gang liksom. Casper bare spretter av med en gang

Noen som har gode tips?[;)]

Å når begynte dere å la de bli kjent med potta?

Tja, potte er fremdeles veldig uintresant å sitte på...mye kulere å ha den på hode[8|][>:][8D] Har prøvd jevnlig siden hun var 1år, men gir snart opp hele potta! Doen er skummel, så ser ut til at den bleie blir en stund til[>:]

dytter..flere?

har begynnt tilvenning til potten nå.. men er ikke sånn super viktig for meg.. han får sitte litt på den med klær på å se at den ikke er farlig.. hadde vært artig om han etterhvert kunne blitt plassert der når han begynner med trykkelydene.. greit å slippe dritt bleiene ja... regner med han likevel ikke er bleiefri før to-tre års alderen

vi e begynt å trene..får premie når ho tisser eller bæsjer..d funka kjempebra! :) e begynt å gi beskjed at ho må tisse, men e ikke tørr enda da..bæsjinga ekje ho så flink t å gi beskjed om enda..

Begynte når ungene viste intresse for det og kunne varsle om at de måtte på do før det skjedde. Orket ikke å begynne før de var moden for det, da gikk det liksom av seg selv istede for å tvinge fram noe de ikke var moden for. Ingen av de ville bruke potte, men begynte rett på do. Potta var bare en leke. Minstejenta ble hysterisk en gang da hun skulle til å bæsje på potta, for da kom det jo æsj i den fine potta hennes.

Begge var tørre både dag og natt fra 2 årog 2 mnd og 2 år og 7mnd. Og jeg slapp å legge noe særlig energi i det. Vet mange som får ungene tørre lenge før, men de bruker ofte mer tid og energi på det og har maaaange uhell i etterkant, for barna skjønner egentlig ikke hva de gjør.

vel er sikkert mange meninger om dette temaet, men alle må finne en måte som fungerer for seg og sine barn...

Jeg begynte å la henne bli kjent med potta da hun var litt over 5 mnd.

ORIGINAL: Miram

Begynte når ungene viste intresse for det og kunne varsle om at de måtte på do før det skjedde. Orket ikke å begynne før de var moden for det, da gikk det liksom av seg selv istede for å tvinge fram noe de ikke var moden for. Ingen av de ville bruke potte, men begynte rett på do. Potta var bare en leke. Minstejenta ble hysterisk en gang da hun skulle til å bæsje på potta, for da kom det jo æsj i den fine potta hennes.

Begge var tørre både dag og natt fra 2 årog 2 mnd og 2 år og 7mnd. Og jeg slapp å legge noe særlig energi i det. Vet mange som får ungene tørre lenge før, men de bruker ofte mer tid og energi på det og har maaaange uhell i etterkant, for barna skjønner egentlig ikke hva de gjør.

vel er sikkert mange meninger om dette temaet, men alle må finne en måte som fungerer for seg og sine barn...

høres ut som en fin plan dette:)
men når begynte de varsle om at de måtte på do?

Back
Topp