pottetrening....

meisei

Glad i forumet
snuppa mi er nå ca 2,5år og endelig begynt å
intresere seg skikkelig for pottetrening [:D]
problemet er at hun ikke merker forskjell på
bleie og truse...
sålenge hun går naken så har hun ikke hatt et
eneste uhell, men med en gang jeg [:D]tar på
truse så kommer det uhell etter uhell, selv om
potta står klar hele tiden og jeg spør henne
ofte om hun vil på potta....

noen tips??
kan jo ikke la henne springe naken 24/7 så [8D]

Vi hadde det samme problemet da snuppa sluttet med bleie i sommer,da sprang hun mye naken og hadde ikke uhell,men med truse ble det uhell...jeg forklarte henne hver gang at hun hadde på seg truse og at hun ikke hadde på bleie så da må du si ifra,så tar vi av trusa og tisser på toalettet[:D]
Når hun tisset i trusa sa jeg bare,næmmen tisset du i trusa du da,glemte du at du ikke hadde på bleie...så skjønte hun det etterhvert[:)]
Det kom av seg selv plutselig....

hun må jo bare lære seg at når hun tisser i trusa så føles det kaldt å ekkelt. Jenta mi sluttet med bleie når hun var 2,5 år
så lenge en er i "treningsfasen" så må en rekne med noen og av og til mangen uhell..
Hun vil lære seg dette til slutt.

jeg kjøpte sånn dosete med trappetrinn. den var kjempe morro. Så brukte jeg et sånt klistermerke belønningssystem.
Hver gang Thea tisset eller bæsjet på do så fikk hun et klistermerke i klistermerkeboka si. Dette fikk fart på sakene, for da var det gøy å gå på do. Hver gang hun gjorde ifra seg på doen så klappet vi å sa hvor flink hun var. Hun ble så stolt selv å sa til alle hun møtte på sin vei at hun var blitt stor jente !!

Back
Topp