Pottetrening

lillemor2012

Elsker forumet
er dere kommet i gang med det?
Her bruker hun den som krakk på badet,med engang jeg tar av bleia spretter hun opp når hun må tisse:rolleyes:

Nei, ikke tenkt tanken engang.. Blr vel begynne snart kanskje?

Vi har kjøpt sånn doring, men glemmer av å bruke den. Har forsøkt et par ganger, men hun føler seg utrygg så vil ikke sitte lenge. Har ikke tisset der.

Setter henne på en sjelden gang i blant. Men pleier bare sprette opp igjen:p idsg satt hun fint(med klær) og leste bok mens jeg var på do:p haha

Ja brukte potte før hun klarte å gå av den selv - for da ble hun sittende. Brukte den som "stol" på badet mens jeg kledde på meg/vi pusset tennene el. Noen ganger kom det tiss og noen ganger bæsj. Var så lita så hun tenkte ikke noe over det og ble vant til å gjøre dette med "luft under rompa". Så begynte jeg å late som jeg trykket og hun imiterte og trykket og bæsjet. Etterhvert begynte hun med dette av seg selv. Tisser og bæsjer så fort hun blir satt på do nå - hvis hun må da selvfølgelig. Tror jeg har skiftet 3 bæsjebleier siden hun fylte ett år. Setter henne på do ved bleieskift. Doringen vi har fra storebror passer ikke helt doen så den vagler litt så vi holder henne bare. Husker storebroren var litt usikker for å sitte på do da vi gikk fra potte til do, så satt på huk og holdt han også i begynnelsen så han ikke følte han kunne ramle ned.

Har begynt å sette dem på do før dusjing og leggetid. De er ikke helt trygg på det enda. Men begynner å komme seg.

Får vel begynne å tenke på det.

Når det er sagt. Bør man begynne med potte eller kan man begynne rett på doen (med tilpasset ring sef) ?

Ja brukte potte før hun klarte å gå av den selv - for da ble hun sittende. Brukte den som "stol" på badet mens jeg kledde på meg/vi pusset tennene el. Noen ganger kom det tiss og noen ganger bæsj. Var så lita så hun tenkte ikke noe over det og ble vant til å gjøre dette med "luft under rompa". Så begynte jeg å late som jeg trykket og hun imiterte og trykket og bæsjet. Etterhvert begynte hun med dette av seg selv. Tisser og bæsjer så fort hun blir satt på do nå - hvis hun må da selvfølgelig. Tror jeg har skiftet 3 bæsjebleier siden hun fylte ett år. Setter henne på do ved bleieskift. Doringen vi har fra storebror passer ikke helt doen så den vagler litt så vi holder henne bare. Husker storebroren var litt usikker for å sitte på do da vi gikk fra potte til do, så satt på huk og holdt han også i begynnelsen så han ikke følte han kunne ramle ned.

Så lurt! Hun er jo blitt kjempe flink alt:-)

Ikke begynt nei, synes det er altfor tidlig. Tror ikke vi skal bruke potte heller, blir nok rett på doen med sånn barnesete på heller.

Nei, syns det er alt for tidlig og gidder ikke stresse med det. Blir unødvendig bruk av energi for meg. Vi starter når hun er klar :)

Mini var skikkelig flink før jul, han ga tydelig uttrykk for når han måtte bæsje. Da satte vi han på do så han bæsjet der. Nå er han vanskeligere å lese, vi setter han på do om vi ser han må bæsje, litt innimellom ellers også :) han syns ike doen er skummel :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har kjøpt potte, og hun setter seg på den når vi er på badet. Men vi prøver ikke å få henne til å gjøre noe, kjøpte den for at hun skal bli vant til den. I tillegg får storebror sitte der litt, hun liker ikke å sitte på do. Tenker at vi kan ta den med ut i sommer, da blir veien til do kortere :-)

Bæsjer å tisser på potta men det skjer ikke vær gang ho er så rask å tisse før jeg får satt henne på potta men vi holder på med trening men ikke så mye tenker at etter sommeren blir det mer satt tak i

Hva slags potte bruker dere? Lurer på å kjøpe en.

Har kjøpt doring, men nei, vi starter ikke med det enda.

Jeg kjøpte en potte fra babybjørn, ikke sikker på hvilken type for jeg tok en som var på salg. Hun likte å sitte på den hvertfall:) Hun får gå uten bleie på badet om morgenen, og da har hun flere ganger sat seg på hun på gulvet og bæsja. Vi har separat bad og toalett, så det er ikke bare å sette henne på do da. Har prøvd, men hun liker det ikke. Så tror det kan gå bedre med potte. Kommer ikke til å øve så mye aktivt tror jeg, må se litt ann hva hun synes om potta. Men greit å ha en potte hvis hun plutselig prøver å bæsje på gulvet igjen.

Neeeh, det har vi ikke begynt med enda. Har så vidt begynt med storebror på 2,5år

Back
Topp