Pottetrening

Momofmany

Forumet er livet
Hva har funka hos dere som er i gang?
Her kan hun begynne å tisse på potta, reise seg og tisse over hele gulvet mens ho går ;) Virker ikke som ho har kontroll men blir overrasket.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har fått kjøpt potte, og det virker som han skjønner at den er til å tisse på, men han vil allikevel ikke tisse på den :P Så hittil har ingenting funka... men vi får bare fortsette å prøve, så kommer det seg nok etterhvert :)

Her har han bare funnet ut av det selv :) han er bestemt på å stå når han tisser, så mye vasking ;) han sitter og promper, men nekter foreløpig og bæsje på do.

<3 18.05.11 <3 16.04.13 <3

Sitter på potten og synes endelig at det er ok. Har brukt litt tid på å venne henne til det. Men hun har foreløpig ikke tisset på den. Hun virker som hun er bevisst når hun tisser/bæsjer i bleien for da gir hun ofte beskjed. Men når hun går uten bleie bare tisser hun og går videre:-/ er vertfall ikke klar for bleie slutt enda :p

Min peker på potten og roper tisse. Da tar vi av bleien så tisser han. Nekter å ha på bleier igjen. Potten står i stuen og han tisser der, og litt på gulvet, men han kommer og viser hvor han har tisset. Har også begynt å tisse på do. Men ingen bæsjing og vil ikke i bhg (tror heller ikke de er så flinke til å følge opp) så er langt fra renslig. Men vi øver og han synes det er veldig moro

Gutt 11
Baby 14?

Har prøvd med do idag. Ikke potte. Han sa ; tisse. Satt han ned. Og han tisset med en gang... tok på han bleien igjen. Og etter 1-2 timer sa jeg; må du tisse? Tisse svarte han. Satt han ned igjen,og tisset igjen. Han hadde tisset i bleien i mellomtiden,men kanskje hvis jeg minner han på dette oftere så vil han gå med på do.

Han bæsjer hver morgen etter ca en halvtime,så tenkte å sette han på do i morgen tidlig.

Var 22 måneder igår. *stolt*
Syntes det er tidlig. Hører de fleste jeg snakker med er 2,5-3 år :-)

Sent from my GT-I9300

Kjøpt potte jeg også, som står på badet. Hun syns det er morro å sitte på den av og til, men tisser ikke på den. Så er nok litt tidlig enda.
Men syns det er greit at den står der så hun venner seg til den:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Jenta mi begynte jeg sakte og sikker med at hun bare satt på potta eller do og fikk da klistremerke bare for det, så begynte hun å tisse. Og nå er hun flink, har gått hele dag i truse. Hun er 22 mnd i dag :) men hun faller litt tilbake av og til, men jeg har kjøpt flotte truser til henne som hun syns er stas. Og av og til tar jeg truse på og så bleie, da føler hun at hun har truse og må gi beskjed hvis hun må tisse og hun har bleien hvis det sko gå gale. Så er trygghet for alle. Et lite tips til alle :)

Har ikke tenkt på å starte enda. Har satt henne på doen et par ganger, men da får hun panikk og skal rett av, så stresser ikke noe med det enda. Har en potte, men den tar veldig mye plass og er egentlig for gutter. Den har liksom en "skvettelapp". Kanskje det er på tide å ta den fram og prøve?? Mulig vi blir positivt overrasket? :)

Her har nøtten plutselig begynt å snakke om å tisse på do de siste ukene (Han er 2 år og 3 mnd) Tipper det er fordi de andre barna i bhg går på do, han er yngst på stor avd. Han ble sur fordi jeg tisset på do mens han ikke fikk lov så da måtte jeg ut å kjøpe et dosete til ham. Han syns som oftest det er veldig stas, og har faktisk tisset etpar ganger også men foreløpig er det mest for gøy.

Har ikke begynt enda, og siden det begynner å bli kaldere ute nå så tenker jeg at en venter til det blir varmere i været igjen. Men han syns det er kjempe artig å spyle ned, så vi har nå den delen i boks her i alle fall, hehe.

Back
Topp