pottetrening...

chrispoo

Betatt av forumet
trenger virkelig noen råd, har prøvd alt nå, har en 3 åring, som bare tisser på seg, hu hadde en periode i begynnelsen av sommeren hun var utrolig flink, men nå bare tisser hun på seg hele tiden, hatt henne hjemme nå en uke nesten fra barnehagen får og begynne på nytt, men hun bare fortsetter og tisse på seg, og nå i helgen har det bare vært meg og henne hjemme så hun kan få min fulle oppmerksomhet, men enda bare tisser hun på seg, har sjekka om hun har en urinveisinfeksjon, hu hadde noe bakterier i urinen men ikke nok til en urinveisinfeskjon. 

veit ikke hva jeg skal gjøre : ( 

Vi lot Nora få klistre klistermerker på potten hver gang hun gikk på do=)  Det funka som bare det=)  Nå har hun vært tørr siden påske=)  Hender hun har et uhell av og til, men det må man nesten regne med når de er så små;)  Er ikke alltid de rekker frem i tide;)  Lykke til=)

Har du prøvdt med beløning hver gang hu går på do? her har vi klisterbok når han min går på do. så hver gang han tisser på do får han eit klister =)

prøvd belønning, men ikke klistermerker, kanskje prøve det :) 

Vår jente har akkurat fylt tre og nekter å gå på do i det hele tatt, så her er bleia på fortsatt.

Din jente har egentlig sluttet med bleie, men tisser på seg?

Vi har prøvd klistremerker som belønning men det var ikke så veldig virkningsfullt, men nå har bestemoren kjøpt en liten apekatt på ferieturen sin og hengt den opp på badet.

Den skal hun få om hun slutter med bleie :) Det gjorde at hun gikk på do idag ihvertfall....

Hun gikk uten bleie endel i sommer, og gikk litt på do, men plutselig vil hun ikke og vi må bare sette på bleien igjen. Sier hun ikke vil slutte....

Trenger råd vi også....

hun hadde egentlig slutta, vært veldig flink i hele sommer, men plutselig ville hun ikke mer. har hatt en periode på en ukes tid hun har gått med bleie, og begynte på nytt, men fortsatt vil hun ikke gå på do, nekter helt. uansett hva slags belønning jeg lover henne. : ( 

For å være ærlig, jeg ville latt saken ligge litt. Hun kjenner nok godt på både sin egen og din skuffelse hver gang hun tisser på seg. Og det motiverer ikke akkurat til nye forsøk. La ho gå med bleie litt til, og så prøv igjen på ny frisk. Og med positivitet.

Hvorfor vil hun ikke?
Kan det ha skjedd noe som gjør at hun syns det er skummelt? Feks "falt i do" fordi det ikke har vært brukt doring? Blitt sittende for lenge på do i bhg uten at noen har hørt henne rope "ferdig" (oppdaget selv en liten jente som satt på do og gråt i bhg til småen.,hun hadde lurt seg inn på doen i innergarderoben istede for å bruke toalettet ved utgangen og da var det jo ingen som hørte henne stakkars). Blitt fortalt om dodraugen? Vært på båt? (de toalettene som er på danskebåten/kielfergen bråker jo hinsides når det trekkes ned, nok til å skremme vettet av de fleste).

Back
Topp