Pottetrening

A2010

Betatt av forumet
Jenta mi bruker å komme springenes når hun har gjort noe i bleia for å få ny bleie :p
Så idag kjøpte jeg en potte. Tok av henne bleia å sa at hun skulle prøve  tisse på potta, å hun tissen på potta, flinke jenta mi. Så senere på dagen så jeg at hun pressa litt, så jeg tok av henne bleia om håp at hun skulle bærsje på potta. Hun reiste seg for fort opp så det skjedde på gulvet istede. Hehe. Men det var no et uheld :p Ga hun noe å drikke før hun skulle legge seg. Viste henne en ny smokk jeg hadde kjøpt å sa hun skulle få den om hun tissa på potta. Så flink som hun var så srang hun på potta å tissa.
Mamma? Tuu-tuu (smokk).
Hehe. Stolt mamma ja :p Først gangen hun prøver potte.
Flere som har bynt på pottetrening? :)

Nope, det har jeg ikke tenkt å begynne med nå, nei. Men flinke jenta di, da!

Vi hadde store ambisjoner, men gutten får fnatt når vi setter han på potta..
Vi skal skaffe en doring, kanskje det funker bedre.
Ja, også må vi vel bli litt flinkere til å følge opp, hehe ;P

Så flink hun er da:))

Her er ikke minstemann klar for potte enda.. Han tisser overalt om han ikke har bleie på, sier ikke fra når han har bæsjet og når jeg spør om han har bæsjet, peker han ut vinduet og svarer "der"... Såehh, tror vi venter litt til:))

Woaaah, så flink hun er :) 

Har vurdert å kjøpe doring, men ikke kommet så langt ennå. Han babler veldig mye, men har få ord, så han sier ikke fra. Men merker godt når han skal bajse da. Det både høres, sees og luktes...

~Skorpionen~ skrev:

Her er ikke minstemann klar for potte enda.. Han tisser overalt om han ikke har bleie på, sier ikke fra når han har bæsjet og når jeg spør om han har bæsjet, peker han ut vinduet og svarer "der"... Såehh, tror vi venter litt til:))

Hahahaha!
Det høres ut som V :)

prøvd et par ganger da jeg ser at han må på do og sitter å bader, og bare sette han oppå doen, men han bare begynner og le og vil ned igjen, så han ekke akk klar...men tenker og kjøpe en potte etter hvert snart så vi kan prøve oss litt, men haster ikkeemoticon

Fragle1 skrev:

~Skorpionen~ skrev:

Hahahaha!
Det høres ut som V :)

*Fnis*

De er jo så søte:))

snegla er på potta hver dag. kommer som regel noe, spørs hvor travel hun er :) får alltid tilbud om å sitte på potta ved bleieskift. av og til vil hun selv og. :)
og jeg må bare legge til - når hun har skikkelig god tid, stikker hun og henter seg ett par tørk av dorullen, setter seg ned og tørker seg der framme og er riktig så fornøyd, og stapper papiret ned i potta :D hahahah :)

Å så flink da!!!!

Her fremkaller potte og do fremdeles hysteriske panikkhyl, så det lar jeg være.......
Potta er til å løpe rundt med på hodet, og doen er til å bråke med (står og løfter doringen og pælmer den ned igjen.....)

Her har vi ikke hatt noe systematisk pottetrening enda fordi han har ikke tålmodighet til å sitte i ro på potta. Men her en kveld så kom han og pekte på doen mens han sa sitte der. Jeg spurte om han ville prøve å sitte på do litt og gutten nikka fornøyd. Jeg har kjøpt en sånn potte fra biltema der det følger med ring som passer på doen også så da bare slang jeg den på plass og satte gutten oppå. Han var litt utrygg først og syntes nok det var litt høyt. Hehe... men så gliste han fornøyd og satt der en liten stund. Han klarte ikke å gjøre noe i do, men jeg skrøt masse av han som var så flink å sitte på doen. :-) Han ble tydelig stolt av alt skrytet og forsto nok at det var en bra ting å sitte på doen. Så får vi ta det derfra og bare vente på at han forstår at han skal gjøre noe i doen også. Hehe... 

lille snegle skrev:
snegla er på potta hver dag. kommer som regel noe, spørs hvor travel hun er :) får alltid tilbud om å sitte på potta ved bleieskift. av og til vil hun selv og. :)
og jeg må bare legge til - når hun har skikkelig god tid, stikker hun og henter seg ett par tørk av dorullen, setter seg ned og tørker seg der framme og er riktig så fornøyd, og stapper papiret ned i potta :D hahahah :)

haha...jeg leste at når ho hadde god tid satt ho å strikker, ikke at ho stikker....tenkte det var da et vidunder barn du har som har lært seg og strikke alt...hehe;)

Vi har hatt potte en god stund, men bruker den ikkje så mye. Han har aldri tisset på potte, men ofte trener vi på å sitte på den, med og uten klær/bleie. :-)
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article587680.ece har brukt den linken litt til å lese om pottetrening, synes den virket god.

Her har vi ikke potte, av den enkle grunn at jeg ikke har kommet over og kjøpt enda. Fant ei potte tidligere i sommer, men den kosta 400 og det syns jeg var fryktelig dyrt.
Men vi har sånn doring, som ho bruker å sitte på innimella, så tror kanskje vi hopper over hele potta, siden ho har sittet på do en stund nå.
Trener ikke så mye på do enda, men ho sitter som oftest der hver kvell, og av og til noen ganger i løpa av dagen.
Ho har tissa på doen noen ganger nå, og da blir ho så stolt og glad. Men ho er mest opptatt av å skal tørke seg både en og to og tre ganger, i tillegg til at ho skal lese blad når hun sitter på do. hehe :)

Hun går på do når vi tar kveldsstellet hver kveld :) tisser som regel men bæsjer også av og til :) vi har do ring.. prøvde med potte først men det var skrekk og gru.. Hun går også av og til på dagen men da er det for hun går bort selv :) 

Jeg skal også legge til at det ble MYE kjekkere når hun får tørke seg med papir, trykke for å spyle ned og klatre opp på krakken for å vaske hendene.. det er det som gjør at hun vil tror jeg :) 

Back
Topp