Pottetrening

Momofmany

Forumet er livet
Hvordan fikk dere barnet til å gå potta? Nyskjerrig. Her er han kjempeflink å tisse potta men aldri noe mer..

Han er nettop fyllt 2.
Og vi startet med og tilby han å gå på potta ved bleieskift.
Ganske raskt begynte han og si ja/nei når han fikk tilbudet, og sa ja når han måtte tisse, og nei når han ikke måtte.
Etter og gjort det i noen uker begynte han selv og si potte når han ville på potta.

Bruker fortsatt bleie da, men vi er på god vei til og bli bleiefri.

VI har en gutt som helst gjemmer seg under bordet når han skal bæsje i bleia. 
Så vi har latt han gjemme seg på potta også, f.eks sitte inne i et hjørne, bak badebalja. 
Da bæsjer han som bare det =) 

For å slippe dette pottenekten, så begynte jeg å sette henne dagelig på doringen (fra dag en så har vi ikke skippa en eneste dag uten å sitte på do). Det synes jeg funka mye bedre. Satt henne på do etter soving, spising og lek og når jeg så at det var noe på gang. Da var hun 13 mnd. Når hun var 15 mnd slutta hun å bæsje på seg og sa ifra. Også slutta hun helt med bleia når hun var 20 mnd.

For oss så funka det best med klapp og masse ros til den store gullmedaljen. Så derfor har jeg heller aldri vist hun åssen potta fungerer. Tenkte det var best først som sist å gjøre doen til vane og at det ble mye lettere. Så i starten var det stas å få komme på do, nå er det liksom en selvfølge og jeg får liksom ikke rosa noe mer annet enn med at hun er flink som går på do.

Så jeg tilbydde ikke dattern min doen, det ble en vane som andre dagelig dagse rutiner som man må vende de til. Ikke tvang i den forstand:) Skulle jeg venta til hun selv dro fram potta hadde hun nok brukt bleia enda tror jeg.

Premiering i form av smågaver. Jeg kjøpte en haug av smådrit på Nille og hang det opp omtrent som en julekalender. Når det skjedde noe på do, var det pakketid. Problem løst på kun få dager.

Labambie skrev:
Premiering i form av smågaver. Jeg kjøpte en haug av smådrit på Nille og hang det opp omtrent som en julekalender. Når det skjedde noe på do, var det pakketid. Problem løst på kun få dager.

Hvor gammel var hu når du begynte med det?

Back
Topp