Pottetrening- Vaske bort tiss!

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Okey, elsker barnet mitt, men han tissa nettopp i sofaen. Hva i f gjør jeg???? Finnes det ikke en genial blanding med eddik og greier? Eller bare innbiller jeg meg det??

Gi meg dine beste pottetrening tips!!

Vasket med eddik og vann, drysser så potetmel over som trekker ut fukt, la håndkle og bøker oppå potetmelet. Støvsugde opp etter et par timer. Ble ingen lukt eller varig flekk her :)

Ellers likte min bedre å gå naken under bukse/shorts enn helt naken, da ble det også mindre søl de uhellene han hadde. Vinn vinn! Ta ofte nok på do til å unngå uhell uten at det blir mas. Istedetfor å spørre «må du på do/skal vi gå på do» (da må man jo og godta nei), sa vi heller «nå prøver vi å tisse i do/nå er det dotid» etc. :)

Vasket med eddik og vann, drysser så potetmel over som trekker ut fukt, la håndkle og bøker oppå potetmelet. Støvsugde opp etter et par timer. Ble ingen lukt eller varig flekk her :)

Ellers likte min bedre å gå naken under bukse/shorts enn helt naken, da ble det også mindre søl de uhellene han hadde. Vinn vinn! Ta ofte nok på do til å unngå uhell uten at det blir mas. Istedetfor å spørre «må du på do/skal vi gå på do» (da må man jo og godta nei), sa vi heller «nå prøver vi å tisse i do/nå er det dotid» etc. :)
Det var veldig lurt!!

Dersom det fremdeles er lukt etter at du har vasket som beskrevet over anbefaler jeg å blande vann og eddik i sprayflaske og spraye generøst på sofa/tekstiler på kvelden. Det vil lukte eddik en god stund til det tørker fullstendig, men er både lukt og bakteriedrepende så bør ta siste rest av eventuell lukt. Avslutning med spray gjør at man kommer lettere til på vanskelige steder, og kan gjerne da spraye litt utenfor hovedflekken slik at du også får tatt små dråper som allerede kan ha tørket før de ble oppdaget. Har reddet sofa og ramme på kontinentalseng som har vært tisset ut på den måten før :)

Dersom det fremdeles er lukt etter at du har vasket som beskrevet over anbefaler jeg å blande vann og eddik i sprayflaske og spraye generøst på sofa/tekstiler på kvelden. Det vil lukte eddik en god stund til det tørker fullstendig, men er både lukt og bakteriedrepende så bør ta siste rest av eventuell lukt. Avslutning med spray gjør at man kommer lettere til på vanskelige steder, og kan gjerne da spraye litt utenfor hovedflekken slik at du også får tatt små dråper som allerede kan ha tørket før de ble oppdaget. Har reddet sofa og ramme på kontinentalseng som har vært tisset ut på den måten før :)
Høres veldig bra ut! Startet pottetrening uten å tenke over det der:laughing005 fått resultat i potta to ganger nå da. Så strålende fornøyd med tanke på at det er dag 1! Kjøpte pottekalender. Det funka som f!!

Men eldste så var jeg så redd for sofaen, den var så komplisert å rense.
Da hadde jeg en sånn barne-lenestol, fra IKEA tror jeg, som barnet fikk sitte i når han såg barneTV etc (og ellers når han ville sittet i sofaen). Var ikke så krise om det kom tiss der, og hadde dessuten lagt et tisselaken inni trekket.

Nå høres det ut som han var henvist til skammekroken mens vi andre satt og kosa oss i sofaen, men han digga stolen sin altså ;)
Den stod vanligvis på lekerommet så han synes det var så gøy å få ha den i stuen.

Ulltepper med håndkle oppå i sofaen redder møblene :D
Og ellers som noen andre skrev løs shorts, men uten truse under.
Har ingen øvrige vasketips for de uhellene vi har hatt har vært på gulvet og i sandkassa :hilarious:

Kanskje du må ha noen tisselaken. Og plassere i sofaen :)

Back
Topp