Pottetett nese.... blir gal

Soffi23

Elsker forumet
Har dere samme problemet og har andre råd enn saltvannsspray? For den vil ikke fungere her. For å få sove om natten har jeg rett og slett brukt otrivin. Lest både for og imot bruk av det i svangerskap, men når ingenting annet hjelper så blir man desperat. Har også prøvd dampbehandling hjemme og ellers prøvd å snyte meg mye...
 
Jeg også blir pottetett om natten, som om ikke det er vanskelig nok å puste fra før av. Har prøvd akkurat det samme som deg, i tillegg til å bygge opp overkroppen med såpass mye puter at jeg mer eller mindre sitter og sover. Det funker sånn tålelig.

Har dere samme problemet og har andre råd enn saltvannsspray? For den vil ikke fungere her. For å få sove om natten har jeg rett og slett brukt otrivin. Lest både for og imot bruk av det i svangerskap, men når ingenting annet hjelper så blir man desperat. Har også prøvd dampbehandling hjemme og ellers prøvd å snyte meg mye...
 
Huff :( Ikkje kjekt i det heile tatt!
Eg har brukt ein slik stift ein kan lukte på (?). Mykje brukt i asiatiske land. Hugser ikkje kva det heiter, men får bestilt det på internett.
Nokon som veit kva eg meiner?
Har du prøvd det? Verdt eit forsøk kansje.
Håper du blir betre fort!
 
Otrivin er trygt å bruke. :)
 
Er så mye for og imot, så vet ikke helt hva jeg skal tro på[emoji30]

Når jeg har vært forskjølet i svangerskapet - så har jeg tydd til otrivin. Men har da holdt meg godt innafor de 10dagene med bruk, samt at jeg har brukt det kun når det har vært på sitt verste. Men nå er jeg ikke pottetett hver dag, så usikker på hva jeg ville gjort om det var langvarig :/
 
Man kan bruke otrivin men ikke otrivin comp :)
 
Jeg sliter også med tett nese (alltid, ekstra i graviditeten), og nå har jeg blitt forkjøla i tillegg. Kan ikke bruke en eneste type nesespray, og heller ikke de tablettene jeg tar for å forebygge bihulebetennelser. Så nå bruker jeg nesehorn med saltvann hyppig i et desperat forsøk på å bli fortere bedre. Også sover jeg med hodet hevet (ekstra puter under overmadrassen så hele overkroppen ligger skrått)... Drikker masse te med sitron, ingefær og honning i, dampbad med peppermynteolje osv...
 
Jeg har brukt den mildeste nesesprayen for barn faktisk på de nettene som var verst når jeg var forkjølet nå. Den har mye mindre virkestoffer i seg, men åpner nok opp til at jeg kan puste mer normalt. Men nå sliter jeg med at vanlig nesespray åpner opp for mye så det bare gjør vondt å puste gjennom nesen.
 
Jeg bruker Otrivin på kvelden for å få sove. Leser at den ikke er anbefalt for gravide, men at det ikke er noen undersøkelser å vise til. det handler om at de ikke vet om den kan være skadelig, derfor er den ikke anbefalt. flere leger og jordmødre mener det er trygt å bruke (i minst mulig grad over kortest mulig tid).
 
Back
Topp