Potte

megbaremeg!

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen andre der ute som har begynt å introdusere den eller??? Vet det er tidlig, men har skikkelig troa på å introdusere den tidlig :p storebror fikk potte da han var 6 mnd slutta helt med bleie da han var 2 år og 6 mnd men da hadde han ikke bæsja i bleie på over ett år ;) lillesøster har de siste dagene sittet noen min når vi skifter bleie (hvis vi har tid) og i dag tissa hun på potta :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker det er lurt sjæl. Muttern starta med meg ved 6 mnd og jeg var tidlig på bleieslutt. Før to år gammel.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det har eg faktisk ikkje tenkt på at går an så tidlig. Men det skal eg vurdere. Har ikkje kjøpt potte en gang ennå:p

Har ikke begynt å introdusere potten, nei, for han sitter ikke helt stabilt selv enda. Tenker at den skal introduseres så snart han kan det! ;) Har en venninne som med stor suksess introduserte potte fra 9-10 mndrs alder :)
Vi sliter selv med storesøster. Hun er ikke spesielt begeistret for potten og jeg angerer som en hund på at vi ikke introduserte den på et tidligere stadie.

Går det ann med dosete? :p

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt, og uten prevansjon. Håper på ett 2015 mirakel barn ♡☆ - ute og nyter fin været

Går det ann med dosete? :p

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt, og uten prevansjon. Håper på ett 2015 mirakel barn ♡☆ - ute og nyter fin været
Er ikkje dei kanskje litt store? :) Har ikkje sett slike på veldig lenge, men innbiller meg at det er litt for tidlig... men fins vel gjerne fleire typer der og...

Er ikkje dei kanskje litt store? :) Har ikkje sett slike på veldig lenge, men innbiller meg at det er litt for tidlig... men fins vel gjerne fleire typer der og...
Jeg vet ikke derfor spør jeg :)

Jeg begynte med potte til eldstemann når han var 8mnd og kunne sette seg opp selv, altså at han sattstabilt på potta. Han bæsjet ikke i bleia fra han var 18 mnd og sluttet helt med bleie som 2,5 år. Nr to var jeg litt treigere med, men han sluttet med bleie en mnd før han var to. Lillemann sitter ikke stabilt ennå, men kanskje jeg begynner når han gjør det.

Det går fint med ring, men de må holdes da (mener jeg ikke brukte potte med nr to, og sluttet egentlig forholdsvis fort med nr en også, kan bli at noen tør gå på potte, men ikke på do om de sitter for lenge på potte.. Kjedelig det også..), tror de fleste ringer er for store for en liten baby..

Herlighet, er dere seriøse? Har ingen tro på at det har noe for seg så tidlig! Har aldri stressa med bleieslutt med storesøster, og hun har aldri sittet på Potte, kun do. Hun sluttet selv 2 år gammel, om sommeren da hun fikk gå rundt uten bleie, og tisse i gresset. Etter det, nektet hun å gå med bleie- både dag og natt... Kan telle på en hånd uhellene hun har hatt. Hun var klar selv! Dessuten er mye rent fysisk når det kommer til bleieslutt- altså, musklene klarer ikke gi slipp/holde igjen så tidlig. Gutter er og tregere pga at deres muskel trenger lenger tid å trene:)

Herlighet, er dere seriøse? Har ingen tro på at det har noe for seg så tidlig! Har aldri stressa med bleieslutt med storesøster, og hun har aldri sittet på Potte, kun do. Hun sluttet selv 2 år gammel, om sommeren da hun fikk gå rundt uten bleie, og tisse i gresset. Etter det, nektet hun å gå med bleie- både dag og natt... Kan telle på en hånd uhellene hun har hatt. Hun var klar selv! Dessuten er mye rent fysisk når det kommer til bleieslutt- altså, musklene klarer ikke gi slipp/holde igjen så tidlig. Gutter er og tregere pga at deres muskel trenger lenger tid å trene:)

Absolutt seriøs ;) hver sin smak sier jeg! Noen vil bruke potte andre ikke :)

Absolutt seriøs ;) hver sin smak sier jeg! Noen vil bruke potte andre ikke :)

Ja, det er helt i orden for meg at noen velger det, og jeg er ikke i mot potte...men så tidlig? Det må isåfall være utelukkende for å gjøre dem vandt til potta, for rent fysisk, så er dem jo ikke klar på veldig lenge... tror ikke det er noe lurt å stresse med bleieslutt for tidlig, og man skal være veldig obs på at man gjør denne, ehm... Aktiviteten? til noe positivt og hyggelig for barnet. Jeg tror nok de fleste barn slutter med bleie når de er klar for det, og alle barn er forskjellige!:)

Hm, dette er jo litt interessant, tanken på potte eller dosete har ikke så mye som streifet meg enda, men har jo hørt at det er mulig å gjøre bare tørre veldig tidlig. Vet at eskimoene(?) har noen triks med noe blåsing i panna eller noe sånn, som gjør at de tisser på "kommando". Og selv tror jeg at jeg skulle klart å få ned buksene på lille når hun skal bæsje i alle fall, for hun er rimelig lett å lese;)

Men, et spm; noe skriver at ved tidlig intro av potte, kan barnet kanskje slutte med bleie når han/hun er to år. Nå er de jo ca 8 mndr, dvs at man skal holde på med den pott ai god over ett år?! Er det vanlig å bruke over ett år på bleieavvenning? Puh...det blir jeg litt svett av...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

I bhg har foreldre fått til bleieavvenning på en ukes ferie osv, så trenger ikke å ta lang tid. Noen få uhell kanskje, men mange tar det fort :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det er jo ikke snakk om direkte bleieslutt det er snakk om for vår del iallefall. Bleieslutt skjedde ganske av seg selv da han var to år, og da sluttet han på natt og dag likt. Nå er det mest for gøy vi har introdusert potta, samt t det blir veldig "ufarlig"/morro å tisse/bæsje i potta ev. doringen ;)

Det er jo ikke snakk om direkte bleieslutt det er snakk om for vår del iallefall. Bleieslutt skjedde ganske av seg selv da han var to år, og da sluttet han på natt og dag likt. Nå er det mest for gøy vi har introdusert potta, samt t det blir veldig "ufarlig"/morro å tisse/bæsje i potta ev. doringen ;)

Aha! Skjønner! Det kan jo kanskje være en idé, ja. Hun får lære seg å sitte først, så får vi se når vi kommer over ei søt potte:) Hjelpes, så store de blir...potte, liksom:o

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp