Potte

heges79

Elsker forumet
Jeg har likssom bestemt meg for at jeg ikke vil innføre potte i det huset. Men Oliver er kjempeflink til å tisse på do morgen og kveld, men vil ikke sitte på do.. Og nå har jeg hørt om denne flotte potta her og den frister veldig for å se om det kan bli noe bomme-lom og ikke bare bimme-lim. Kjenner jeg har litt lyst til å jobbe hardt med bleieavvenning til våren/ sommeren. [:)][:)]

Link til den flotte potta [:D][:D] http://www.kidsa.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/KIDSA/Products/FM4774

Er det noen som har prøvd denne eller har andre potte-erfaringer de vil dele med meg?? [:)]

selve potta er jo kjempe fin,og det er sikkert stor stas å bruke den - i begynnelsen...
to barn i barnehagen har brukt den.... den var kjempe poppis en stund,men det gav seg...

men du kan jo prøve...

selv er jeg ikke fan av potter[8D]
synes det er mye mer jobb + at ofte da så venner de seg tilk potta og må ha ny tilvenning på do etterpå..
og om du ikke har med potta på besøk ,så kan det hende du ikke får han på do der du er - og da må bleia frem...
nei,jeg hadde venta til han ville sitte mer på do... men det er meg da[X(][:D]

ORIGINAL: *ceccemor*

selve potta er jo kjempe fin,og det er sikkert stor stas å bruke den - i begynnelsen...
to barn i barnehagen har brukt den.... den var kjempe poppis en stund,men det gav seg...

men du kan jo prøve...

selv er jeg ikke fan av potter[8D]
synes det er mye mer jobb + at ofte da så venner de seg tilk potta og må ha ny tilvenning på do etterpå..
og om du ikke har med potta på besøk ,så kan det hende du ikke får han på do der du er - og da må bleia frem...
nei,jeg hadde venta til han ville sitte mer på do... men det er meg da[X(][:D]

Enig.. Jeg kommer ikke til å venne han på potte, har begynt sånn smått å sitte på do.. Heldigvis synes han det bare er stas[:D]

Helt enig med dere. Nettopp derfor jeg ikke er fan av potte.. Har allerede lagt det på is.. Her skal det bli rett på do [:D][:D]

Vi bruker begge deler.

Olalaien sitter gjerne på do, men når han går naken og må på do - så er det greit at han kan sette seg på potta.

Hvis do er uaktuelt, så er det jo bare å ta frem potta :) Jeg vet om noen som kun brukte potta på toalettet, ikke i stua osv, for at det liksom ikke skulle bli så stor "overgang" til å gå på do, men vet ikke om det faktisk har noe å si.

Har ikke prøvd akkurat den potta, men vi hadde en som så ut som en rosa bamse i begynnelsen (står hos mormor nå siden hun var der om dagene tidligere), vi har en blå babybjørn potte hjemme nå. (Vi har alltid kun hatt potta stående ved siden av doen på badet, ingen andre steder!)
Var mye lettere å få vesla til å sitte på potta i begynnelsen enn på do. Overgangen har ikke vært noen problem. På toalettet nede har vi doring(?) som vi setter på, oppe har vi potta. Hun foretrekker å sitte på potta om morgenen når hun er trøtt, litt tryggere da[8D]
I bhg. går hun på vanlig do og ellers når vi er andre steder. Så jeg ville absolutt anbefale dere å prøve potte dersom de føler seg utrygge når de sitter på vanlig do. Litt mer stas også når du kan reise og sette seg på egenhånd og føler at de har litt mer kontroll selv[8D]
Her begynte vi først med potta fordi vesla kun var rett over 1 år når hun begynte, og fordi hun var litt redd for å sitte på den "høye" doen.

Kommer selv til å begynne å introdusere potta til babyen i magen allerede når hun er stor nok til å sitte selv[:)]

Her går Emilia både på potte og do..
Men det er lettere for henne hvis hun må skikkelig tisse og løpe inn og sette seg på en potte. Da trenger hun ikke noen til å løfte henne og holde henne på doen.

Jeg er stort sett alene med henne på ettermiddagene, og det slår ikke feil at midt i middagens mest kritiske punkt må hun tisse..
Da er det fint at hun kan ordne seg selv der inne.

Back
Topp