Potte-/ dotrening

• Trådstarter Trådstarter B
  • Opprettet Opprettet

B

Elsker forumet
Gutten vår er 18 mnd gammel,og har lyst å introdusere å prøve å tisse/bæsje uten bleie. Så finnes det både potter og doringer. Hva er best? Potte er jo lavt på bakken,men vi må jo sitte der med han likevel,og kanskje doen er mer spennende? Jeg har ikke peiling på dette, så har dere noen gode innspill? :-)

Er veldig ulikt hva barn fortrekker. Vi testet doring først og det likte mini godt, så da droppet vi potte. En god og stødig krakk til føttene så satt han godt og kunne klatre opp og ned selv :) Andre barn syns do blir skummelt og fortrekker potta :)

• Liker
Reactions: B
Er veldig ulikt hva barn fortrekker. Vi testet doring først og det likte mini godt, så da droppet vi potte. En god og stødig krakk til føttene så satt han godt og kunne klatre opp og ned selv :) Andre barn syns do blir skummelt og fortrekker potta :)
Var liksom noe slikt jeg tenkte meg,for konseptet er jo det samme. Tror vi skal prøve doring. Han er litt opptatt av doen nå, og så er det den knappen han kam trykke for å skylle ned,og sånt liker han.

Var liksom noe slikt jeg tenkte meg,for konseptet er jo det samme. Tror vi skal prøve doring. Han er litt opptatt av doen nå, og så er det den knappen han kam trykke for å skylle ned,og sånt liker han.

Ja, her og var det å spyle ned en sikker vinner tidlig, veldig praktisk :D

• Liker
Gutten vår er 18 mnd gammel,og har lyst å introdusere å prøve å tisse/bæsje uten bleie. Så finnes det både potter og doringer. Hva er best? Potte er jo lavt på bakken,men vi må jo sitte der med han likevel,og kanskje doen er mer spennende? Jeg har ikke peiling på dette, så har dere noen gode innspill? :)

Bare å prøve seg frem. Vi har variert mellom at han sitter på potte på gulvet, doring og sitter på potte som står oppå dolokket mens vi sitter på krakk foran han :)
Når det gjelder doring er min soleklare favoritt familiedosete til clas ohlson, da slipper du å legge på separat ring og det er det mest stødige og trygge for den som sitter oppå. Ellers er den doringen som heter bumboo også veldig god om du heller vil ha en separat :)

• Liker
Begge mine foretrekker potte :) tror det er veldig individuelt :)
Min eldste foretrekker også potta, men får det for seg at hun skal på doen av og til :p går på do alle andre steder da, men hjemme er det potta som gjelder :)

Min eldste tisset kun på potta frem til vi kjøpte doring med stige. Kiddyloo eller noe sånt. Ble redningen vår for ei med hard mage.
Minsten er 16 mnd og setter seg på begge deler. Ikke alltid det kommer noe, men han henter gjerne dosetet :)

Hvis han synes doen er spennende så ville jeg bare brukt den. Så kan man heller kjøpe potte hvis han ikke vil. Er jo mye mer lettvint med doen :p Min nekter begge deler for øyeblikket :rolleyes:

Min var livredd doen i starten, så her var doring uaktuelt. Vi begynte med potte :) Og med potte så var det enklere i starten, da vi kunne ha den i stua, og det var kort vei for guttungen :)
Etter ferie hos mormoren sin hvor de var mye ute på aktiviteter osv. og ikke hadde med potte og dermed måtte bruke vanlig do, så var doen helt greit og vi byttet da over til doringen :) Jeg synes hvertfall det der veldig greit at alt havner i do, og jeg slipper å vaske denne potta hele tiden :P

Back
Topp