Potetsalat!

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Må bare skryte litt av meg selv! Laget tantes legendariske potetsalat i kveld! Den er sååååå god! Men har aldri laget den selv før! Og jeg ble faktisk ganske fornøyd med resultatet! Ikke helt som tantes, men god i allefall!!!

Vi er jo halvt amerikanske, så dette er en amerikansk potetsalat med egg og makaroni! Himmelsk deilig!

Skal på stranda med broderen og kona hans i morgen, og de tar med spekeskinke (og kokt skinke til meg...) og baguetter! Gleder meg altså!!!!

(Prøvesmaker litt nå, før jeg køyer!)

ORIGINAL: Catten

Høres yummi ut!!!!![:D]
Oppskrift???

Familie hemmelighet??? hehe, tror ikke det.. Er egentlig ikke en bestemt, men sånn en dæsj av det og sånn! Skal liste ingrediensene jeg!

TANTE ROSES POTETSALAT

Poteter - i små biter
Løk - finhakket
Egg - hakket
Makaroni

(alt avkjølt, of course!)

Masse majones
en dæsj rømme (kan sløyfes)
en dæsj Thousand Island dressing
sylteagurk, hakket + litt lake (jeg bruker en god skje ++ av boston agurkmiks i stedet)
en stooor dæsj sennep
salt, pepper

Alt må smakes til, mangler den "noe" så er det som regel for lite salt eller sennep!

Tok en "sunn" variant i dag, alt er på lett produkter og makaronien er fullkorn!

THANKS[:)]
Denne skal bare prøves!!!

Håper den faller i smak!![:D]

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg liker ikke potetsalat men synes du er flink allikevel, og er sikker på at de som liker synes den er god! [:)][:)]

Denne ville du nok ha likt uansett! Smaker ikke i nærheten av hva en norsk/butikk potetsalat smaker![:)]

Og takk, ikke ofte nok at jeg orker å stå å lage ting fra bunnen av....[:)]

MMMMM...hørtes godt ut...elsker hjemmelaget potetsalat, kan virkelig ikke sammenlignes med de i butikken, de finnes jo ikke gode...

Lager min på lignende måte...bare med fersk hvitløk, vårløk/ rødløk eller gressløk , rømme, majones, sylteagurk i småbiter+ litt lake....veldig lettvindt og helt nydelig[:)]

Ha en super dag idag da....

ORIGINAL: hunnykaos

Høres yummi ut!!!!![:D]
Oppskrift???

Familie hemmelighet??? hehe, tror ikke det.. Er egentlig ikke en bestemt, men sånn en dæsj av det og sånn! Skal liste ingrediensene jeg!

TANTE ROSES POTETSALAT

Poteter - i små biter
Løk - finhakket
Egg - hakket
Makaroni

(alt avkjølt, of course!)

Masse majones
en dæsj rømme (kan sløyfes)
en dæsj Thousand Island dressing
sylteagurk, hakket + litt lake (jeg bruker en god skje ++ av boston agurkmiks i stedet)
en stooor dæsj sennep
salt, pepper

Alt må smakes til, mangler den "noe" så er det som regel for lite salt eller sennep!

Tok en "sunn" variant i dag, alt er på lett produkter og makaronien er fullkorn!

Hørtes kjempegodt ut! [:)] Hvor mange egg og poteter og hvor mye makaroni? [8|] Sånn i forhold til hverandre..

Lille Nasse:

Tja, har ikke oppskrift, men i går laget jeg ca 1,5 kg poteter (ca 16 stk..) og 5 egg og kanskje 1,5 - 2 dl makaroni... Tror man må prøve seg litt frem!

Og forresten, potetsalaten er bedre dagen etter eller to dager etter man lager den!!! Og husk at alle produkter med majones MÅ oppbevares kaldt hele tida, ellers blir den dårlig og man kan bli skikkelig syk i magen!

Back
Topp