Potetmel eller sinksalve?

pompen86

Forelsket i forumet
Hva bruker dere på sår stump? [8D]

Haha, ikkje potetmel iallefall [8D][8D] D blir vel bler bare kliss? Sinksalve og stellekremen til seba, den smøre eg ofte på stumpen når eg sette på nye bleia[:)]

akrem bruke me t alt 

Sinksalve! potetmel blir bare klompete og KAN jer vondt verre[&:]

ORIGINAL: CIlen

Annvær gang sinksalve og morsmelk. [:)] Potetmel har jeg ikke prøvd..

spruter du bare morsmelk rett på ræva da ? [8D]

Har ikke brukt noen verdens ting på lillesøster, for hun har aldri vært sår ennå. Storesøster, derimot, har vært mye sår, iallfall etter at hun begynte å spise vanlig mat. Hun tåler ikke våtservietter, så nå når vi har vært på flyttefot og brukt litt våtservietter, har hun blitt sår. Da har jeg smurt med inytyol. Syns den er mye bedre enn sinksalve.
Med storesøster har vi brukt en del potetmel. Vi var skeptisk på forhånd, og jeg trodde også at det bare kom til å bli klumpete, men det har faktisk fungert veldig bra. Det er jo all fuktigheten som har gjort at stumpen ble sår, og potetmelet sørger for å holde huden tørr. SÅ bortsett fra de siste dagene nå, har vi ikke brukt noe salve på storesøster, bare potetmel. (Prøvde meg med talkum også, men det funka IKKE! Da ble hun mer sår enn uten noe).

Bruker sinksalve.

Aderma zinksalve! [:D]

Brukt litt begge deler her[;)]

Bruker babypudder nå når det har vært så varmt, eller som storesøster sier "vi sukrer rumpen hennes".

Aselli sårsalve... inneholder zink, men ikke så mye og mye enklere å vaske bort [:)]

Inityol salve.. Fungerer som bare det om det er antydning til rødhet, i tillegg til at hun får ligge en del uten bleie når muligheten er der.. 

anbefaler deg åbruke (seba med)helin hadde masse sår,behandlet med den salven på en dag[:D]

Back
Topp