Potetgull og pommes frites

Hønemor

Flørter med forumet
Flere som har hørt at dette ikke er bra i svangerskapet?
Jeg er så sugen på dette,men tør ikke spise det etter å a lest på nettet at dette ikke er så bra i svangerskapet:( Har sååååå lyst på potetgull! ;)

nettopp spist 1 medium pommes frites :eek:

Jeg har fått beskjed om å spise det jeg har lyst tul å spise jeg, og hvis det blir litt usunne ting, så er det bare å ta en gåtur... Eneste jordmor sa, at man bør få i sg frukt og grønnt også, men har ikke noe å si å spise litt usunnt innimellom om man får i seg det man skal ellers :-)

Jeg vet ikke om det ligger noe i dette altså.Bare googlet ,og da kom det opp.Men de påstandene ble lagt ut av vg i 2003,så tar det pittelitt med en klype salt :p Jeg er bare sånn at jeg blir lett engstelig når jeg leser noe sånt desverre:p hehe. Legen min har sagt jeg må slutte å surfe så mye på nettet,siden jeg blir engstelig av det:p hehe

Jeg vet ikke om det ligger noe i dette altså.Bare googlet ,og da kom det opp.Men de påstandene ble lagt ut av vg i 2003,så tar det pittelitt med en klype salt :p Jeg er bare sånn at jeg blir lett engstelig når jeg leser noe sånt desverre:p hehe. Legen min har sagt jeg må slutte å surfe så mye på nettet,siden jeg blir engstelig av det:p hehe
da bør du høre på legen din ;) Gjorde det samme med første, turte ingenting :P

Førr noe tull!!
Selvfølgelig om du bare spiser det vil du mangle vitaminer,men alt med måte :)
Jeg spiser alt jeg har løst på,bortsett fra d som står på matportalen :p

Dette stammer vel fra det veldige fokuset på akrylamid som var for noen år og jeg ville tro at dette hadde stått på kostholdrådene man får hvis dette er noe man skal holde seg unna.

Selv satser jeg på at potetgull og pommes frites i moderate mengder ikke er farlig, men det er vel ikke det man bør ha i seg hver dag, mer en gang i uken eller sjeldnere.

Og bør jo selv ha litt dårlig samvittighet etter en ferieuke hvor det så og si alltid var pommes på tallerkenen, men dette er jo ikke normalen for meg.

Det har jeg aldri hørt før! Alt med måte, sier jeg også ;)

Aldri hørt om. Alt med måte sier jeg også. Særlig sunt vil det jo dessverre aldri være :p

Jeg er enig i det de andre sier: alt med måte!! Kan ikke bli helt paranoid, vi er gravide, ikke syke eller allergiske!

At sånn og sånn fisk er lurt å holde seg unna, upastaurisrt ost osv, er greit å høre på når det kommer
fra fagfolk er greit, men man skal ikke ta alt man leser på internett for god fisk altså!

Kjøp deg potetgull og nyt den! :)

Alt med måte. Det er sikkert fordi det er masse salt i det og man lagrer jo inn vann i forveien når man er gravid. Men så lenge du ikke spis en pose om dagen går det sikkert greit ;)

Back
Topp