Poteter?

twinanne

Forumet er livet
Greide ikke å dy meg fra å lage denne tråden:

Hvor ofte spiser dere potet, og hva bruker dere ellers til middagen?

For skrive for meg selv; Her er det potet alt fra 1-3 ggr i uka, er nesten mer ris her hos oss. Men da regner jeg med potet i suppe og slikt.

Når det gjelder potetestappe så er jeg kresen, liker best hjemmelaget eller til nød den svenske potetstappa....de vanlige maggi potetstappene liker jeg ikke så godt- ja kresen ja[8D]
Ellers så synes jeg det er godt med annet enn potet også; søtpotet, blomkålmos istedenfor poetet eller ris og slikt. Det er ikke alltid vi har potet, ris og pasta er lillegutt kresen på foreløpig....

Kanskje 1-2 ganga i uka? heh.. Blir mye grønnsaker og salat i stedet.. Ikke sååå glad i poteter..

poteter 2-5 ganger i uka. Ris eller pasta ellers.
Ole Henrik er veldig glad i potet i alle former. Ikke gitt ham chips og slikt da.

.

vi har potet 1-3 ganger i uka, da i form av kokt, chips elr mos(stappe elr den svenske) jeg liker ikke maggi.[8D] bruker selvfølgelig ikke ffrityr på chips og d har vi kanskje annenhver uke elr noe..
bruker mer ris, pasta og salat[:)]

Her er det ganske varieret. Men ganske ofte potett. Er populært hos Malte. Potettmos lager vi ofte av mandelpotett. Det blir utrolig godt!

2-4 ganger i uka [:)] Går mye i gryter og ris ellers her [8D]

prøver å spise så lite potet som mulig, hehe. Mor i huset er på slankern, og potet er nei nei for meg da[:)] prøver å spise grønnsaker i stedet. Men sånn ca en gang i uka vil jeg si vi har potet[:)] bruker mye blomkål, brokkoli osv. Lager gulrotstappe og sånt for å erstatte poteten[:)]

Back
Topp