Poteter med skallet på?

Juliette

Forumet er livet
Dette burde sikkert vært på matforum, men der er det ingen nå, og jeg skal lage mat NÅ:

Ville dere spist poteter med skallet på når dere er gravide? Hvis jeg vasker de først? Det er ikke så mye jord på de jeg har kjøpt. Fikk plutselig lyst på stekte potetbåter med skallet på...[8D] 

jeg hadde spist de med skallet på. de blir jo stekt så da dreper man vel de farlige bakteriene. KOs deg med båtpoteter du[;)]

Ja bare skrubb av skitten på utsida.

Tusen takk dere. Mener ikke å være helt hysterisk her, men er jo en "fersking" på svangerisvangera[8D]
Da setter jeg i gang med matlagingen[:D][:D]

ORIGINAL: Tante Stolt

Jeg spiser alltid med skrellet på, med mindre jeg lager potetmos! Så lenge de er vaska er det ikke farlig!

heeelt enig [:)]

Vasket, og stekt, burde det ikke være noe problem.

Men jord er ikke bra å få i seg, så vask godt, og stek skikkelig, og kos deg.

ORIGINAL: Tante Stolt

Jeg spiser alltid med skrellet på, med mindre jeg lager potetmos! Så lenge de er vaska er det ikke farlig!

Jeg lager ofte potetmos med skallet på også jeg. [:)]

Ja, folkens! Det sitter jo også mange viktige næringsstoffer i skallet. Også gir det mer smak, syns jeg..
Pleier alltid koke poteter med skallet på, men tar av skallet før jeg spiser de (bortsett fra nypoteter).

Uansett, nå står de og koker litt (for å spare tid i ovnen, er så sulten..), MED skallet på, og de skal spises MED skallet på[:D]

Back
Topp