poteten

Jeg har altså lagt min elsk på poteten dette svangerskapet. Helst med hvitløk mm..... Noen som har noen gode potetoppskrifter å dele? I kveld skal jeg gasse meg med bakt potet med hvitløkssmør, krydder og stekt rødløk med soyasaus :)

Å shit, det hørtes sykt nam nam ut !!!!
 
Hasselbakte poteter med krydder som sitronpepper, estragon og piffikrydder blandet med litt olje. Jeg kjærer poteter i skiver, men ikke helt igjennom.pensler med krydderet og har litt mozzarella ost på toppen. Inn i ovnen med de. Knall gode :D vi pleier å ha kalkunfilet og kyllingsaus og grønnsaker til ;)
 
Potatoskins!!!
Her for litt siden laget jeg det som tilbehør til burger, men endte opp med å bare spise det :p

Jeg skrelte poteter litt tykt, så jeg fikk med et par mm potet på hver bit med skall. (Potetene ble brukt til middag dagen etter, kjekt at de var ferdig skrelt) jeg hadde skallene på en stekeplate med bakepapir på. Hadde over olivenolje, hakket hvitløk og chilli, litt persille og salt og pepper. Blandet det godt og bakte det i ovnen til de begynte å bli sprø, på grensen til svidd.
Brukte denne dippen:
Majones, hvitløk, kapers, pepper og bittelitt salt.

Helt sinnsykt godt!
 
Potatoskins!!!
Her for litt siden laget jeg det som tilbehør til burger, men endte opp med å bare spise det :p

Jeg skrelte poteter litt tykt, så jeg fikk med et par mm potet på hver bit med skall. (Potetene ble brukt til middag dagen etter, kjekt at de var ferdig skrelt) jeg hadde skallene på en stekeplate med bakepapir på. Hadde over olivenolje, hakket hvitløk og chilli, litt persille og salt og pepper. Blandet det godt og bakte det i ovnen til de begynte å bli sprø, på grensen til svidd.
Brukte denne dippen:
Majones, hvitløk, kapers, pepper og bittelitt salt.

Helt sinnsykt godt!

Hørtes helt sykt godt ut !!!
 
Bakt potet med hakkasteik og rømme :)
 
Fikk lyst på bakt potet nå.. er veldig glad i hjemmelaget stappe også:)
 
Back
Topp