Potetbåter i ovnen

Ctina

Elsker forumet
Noen som har noen gode ideèr å komme med når man skal lage alt fra bunnen av? Jeg pleier å skjære potetene i båter og koke dem litt og slenge de i ovnen, men synes aldri det blir noe smak eller noe[:-]

pleier ikke koke dem først, men legge de rett på brettet, ta over en god del olje, salt og pepper, noen kvaster rosmarin og krydder etter ønske:) så blir det best om de står ganske lenge, sånn at de er gyldne utenpå og litt sprø utenpå og ikke dvaskiser:)

Jeg skjærer potetene i båter, legger dem på stekeplaten, heller over litt god olje, og krydrer medd det jeg har i skapet.. Som regel, salt,pepper,hvitløk,basilikum,estragon,oregano,grillkrydder,allroundkrydder,sitronpepper og hvitløkpepper.

Kjempegodt[:)]

kan legge fedd med hvitløk oppi også!

har vel på mellom 200 og 250 et sted i ganske lang tid, aldri tatt tiden jeg. må nesten bare smake litt på dem underveis.:)

Ha dei noen min i kaldt vann før du legger dei på brettet, då trekker du ut litt av stivelsen først-så blir dei ikkje så hard[:)] 

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: Najila

Hvor lenge stekes dem, og på hvilken tempratur?[:)]

200-250 grader
kanskje rundt 30 min

Takk! Da har jeg en ny vri å prøve ut i morra! [:D] Mini vil ikke spise potet, men kanskje ha liker dem når de er i båter, og ovnsbakt[:)]

Back
Topp