potet

cathrine2

Gift med forumet
i dag har jonas fått potet til middag[:D] moste potet og blandet me litt nan[:)] er så gøy når han får smake nye ting[;)] hva gir dere? har de fått smake noe annet en melk??

Her går det i grøt på morgen og kveld, og middag fra sånn glass midt på dagen...

Men virker som han begynner å bli så lei grøt, har jo prøvd alle smakene nå, men han er nok lei, prøvd med litt frukt pure oppi, men det fungerer bare en liten stund....

Han spiser banan også, og har fått smake på melon[:)]

Jeg gir bare Talina velling om kvelden, ellers mme. Tenkte jeg skulle vente til etter 5mnd kontrollen for å se hvordan vekten er da...forrige gang hadde hun jo lagt på seg halvannen kilo på 1mnd!....
Har hun en normal vektoppgang denne gangen kommer jeg til å begynne med middag til henne.[:)]

Thea har smakt på grøt (både og ris), most banan, og most potet & gullerot blanda med morsmelk!
Men hun virker ikke så interresert.... spiser litt også vil hun ha pupp.....

Kanskje vente litt tenker jeg... [8|]

Nora får velling hver kveld...Ellers får hun frukt til lunsj,gulrot til middag.Hun smaker på eple,pære,banan.

Alt er hjemmelaget av ferske råvarer[:)]

Adrian får kun grøt på kvelden ennå. Han har ikkje behov for noe meir ennå. Er ein solid liten plugg, så eg trur vi vente til ferien e over.....greit å amme når enn e på ferie....då har enn med seg maten overalt [:)]

Det varierer litt hva Lene spiser, idag nesten bare pupp (og en liten skål med grøt), men ellers spiser hun pupp til frokost, grøt til lunsj(1-2 ts pulver blandet i vann), pupp, pupp, og tilslutt litt grøt.

Jeg har prøvd å gi henne potet og gulrøtter most, det likte hun kjempegodt, blandet det med mme. Ellers blander jeg litt frukt og/ eller svisker i grøten hennes.

Ga malt i vannet og mme'n, men har pause en uke for å se om det går bedre med bæsjingen denne uken enn sist, men nå har det igjen gått 5 dager, sist gikk det 12......

Det er enda puppen som er favoritten... Får henne ikke til å drikke av flaske, men kopp er i øvingsfasen, den spytter hun ihvertfall ikke ut med en gang.
Har kjøpt både den fra 3 mnd og den fra 6 mnd

Vi har starta med grøt nå. Så nå er det litt grøt på kvelden og litt på morgenen. Har holdt på litt over 1 uke og ga han grøt for første gang på morgenen i dag[:)] Han synes det er kjempegodt, men jeg gir han pupp først, så det er ikke så mye han orker om gangen.
Det er maisgrøt han har fått til nå.[:)]

Får maisgrøt til kvelds. Var tydelig at det ble for lite for han med bare pupp, nå er det mer natt og ikke mat hver andre time lenger. Nå får han pupp bare to ganger om natta[:D]. Bruker å blande litt ferskenpure i grøten. Det er godt det. Han har også fått sviske saft og eple saft.

Begynte med litt smaksprøver på maisgrøt med ferskenpure i da han var ca 3,5 måneder. Men 2 uker senere begynte jeg å tenke at jeg kanskje hadde vært for gira på grøten og at han ikke trengte annet enn pupp. Og siden vi da dro på ferie holdt jeg litt opp med grøten. Og det viste seg at han ikke trengte noe mer. Men da vi kom hjem i forrige uke og jeg skulle prøve på nytt med grøt ville han ikke ha. Han som ellers er nesten bare blid og glad, ble jo så sint. Selv om jeg blanda ferskenpure i. Det viste seg at han likte sånn fruktglass med spesielt banan i. Så jeg fikk lurt i han grøten ved at jeg hadde grøt og fruktpure halvt om halvt på sjeen. Nå går det bedre. Begynner å like grøt igjen nå. Har gitt han moset gulrot med morsmelk i, og det liker han bedre enn grøten.

Er ikke helt inne i noen rutine, men han får alltid pupp til frokost. Og grøten får han til kvelds for at han skal greie seg over natten til frokost igjen.  

Back
Topp