Potet pure

Årolilja

Forumet er livet
Jeg bare lurer på om det er mange som lager feks potet purë eller gullerot purè til babyene?
Er det andre typer purëer dere vil annbefale, eller er dere mest til middagsglass fra butikken?

Har ikke prøvd å lage noe enda, har prøvd å gi grønnsak pure på glass og den har hun faktisk spist... Kom noen rare grimaser  hehe men hun spiste opp faktisk..

Jeg blandet gulrot og potet. Men er sikkert mye en kan blande sammen. Kommer til å stjele litt idéer fra glassene. Hipp har en med potet og brokkoli. Så er bare å prøve seg frem.

Nå gir jeg for det meste bare grøt, men er nok ikke så lenge før vi gir mer mat midt på dagen også.

maispure digger leo.... ellers kan du joh begynne og blande inn små mengder med ren kylling når hun er 6 mndr da[:D]

jeg har laget litt potetpure med gulerøtter,er populært det her,i morgen skal jeg lage potetpure med kålrot se om Odin liker det..ellers så kjøper jeg en del middagsglass i fra butikken,går mest i potetmos meg gulerøtter og grønnsakspure...

Eg har laget potet og brokkoli, gulerot mos, og mais mos til han. Han smaker litt på det, men spiser det ikkje..
Bare for å prøve noe nytt i dag, så gav eg han brødskive, og det gjekk ned!! Han spiste nesten ei kvart skive, men då var han mett etterpå!
Vil egentlig ikkje gi så mye glass mat, pga at eldstemann fekk så hard mage av det. Og så er det jo veldig enkelt å lage maten til dei når dei er så små..

når dere lager mos av potet og gulerøtter , hvordan blir konsistensen? kjøpte det glasset med pure til mini bare for å prøve men han synes dte var litt for tjukk konsistens. hva sper jeg ut med når jeg lager selv, vann?

okay, da får jeg prøve det! samme med grøt han liker den ikke for fast[;)]

ORIGINAL: Årolilja

Jeg bare lurer på om det er mange som lager feks potet purë eller gullerot purè til babyene?
Er det andre typer purëer dere vil annbefale, eller er dere mest til middagsglass fra butikken?

Her spiser vi gulrot og potatis purè fra Hipp.
Men kanskje det er like greit å lage pureén selv med stavmikser ja [;)]

Hei jeg bare sniker meg innpå her jeg....

Har dere prøvd å lage sorbé av frukt eller bær til de små da? Det pleier å være populært [;)]

ORIGINAL: Berit Smerit Perit

Har dere prøvd å lage sorbé av frukt eller bær til de små da? Det pleier å være populært [;)]

Hørtes godt ut! kossen lager man det da?

Ja, hvordan lager man det? Sorbeè høres ennå mer spennende ut enn puré [;)]

ORIGINAL: Tvillingboyz

Ja, hvordan lager man det? Sorbeè høres ennå mer spennende ut enn puré [;)]

ja jeg liker sorbeé is vaffal

Back
Topp