Postgang og jul

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Noen som vet om posten jobber på lille julaften med sending osv? Vet de normalt ikke jobber lørdager :)

De gjør ikke det. Hvertfall ikke postbudene her gjør det. Svigermor har fri og er evig glad for det. :)

Nei. Ble gjort før når der var jobbing på lørdag. Jeg jobba en gang på julaften pga det. Jula er ting nok for postbud som om de skulle jobba lørdag også igjen.

Nei, di har pleid å ha fri på lørdager såvidt jeg vet

Du kan nok levere inn pakker/hente ut pakker hvis det er post i butikk, for der er det åpent hvis butikken er åpen. Med postbud og transport har nok fri siden det ikke er normal arbeidsdag på lørdager for dem. Hadde lille julaften vært en ukedag, hadde de nok jobbet.

Du kan nok levere inn pakker/hente ut pakker hvis det er post i butikk, for der er det åpent hvis butikken er åpen. Med postbud og transport har nok fri siden det ikke er normal arbeidsdag på lørdager for dem. Hadde lille julaften vært en ukedag, hadde de nok jobbet.
Jobber også om det er en ukedag julafta er på. Eneste afta som er fri er påskeafta.

Unner de så veldig at lillejulafta og julafta er helgedager [emoji7]

Unner de så veldig at lillejulafta og julafta er helgedager [emoji7]
Blir der før en del i år. Er feks ikke post lørdag og søndag så det er fridager uansett. 23 og 24 er ikke fridager i posten hvis det havner på ukedager. Akkurat som ingen åpne butikker julaften her i år siden det er en søndag. Jeg har jobbet julaften i posten.

Her så vi postmannen forrige lørdag, så lurer på om de gjør noen unntak nå før jul :) Men ikke sikker :)

Blir der før en del i år. Er feks ikke post lørdag og søndag så det er fridager uansett. 23 og 24 er ikke fridager i posten hvis det havner på ukedager. Akkurat som ingen åpne butikker julaften her i år siden det er en søndag. Jeg har jobbet julaften i posten.
Jeg vet godt hvordan det fungerer jeg. Vært postbud i 10 år jeg så. Derfor veldig glad at juletiden i år havna på helgedager så de fikk fri i den travle tiden som er nå. Svigermor er også postbud så.

Back
Topp