posterior previa marginalis

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Flere som fikk dette notert på oul iht plassering av morkaka? Betyr visstnok at morkaka ligger langt ned på bakre livmorvegg og delvis dekker cervix.
Hvis; Fikk dere noen spesielle tips og råd iht løft og aktiviteter og mulige blødninger?

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Jeg fikk det. Morkaken dekker ikke åpningen, men var litt for nære. Fikk ingen info vedrørende blødning osv, men ekstra UL i oktober.

Blir ekstra ul på meg også i oktober, i uke 32. Håper morkaka har flytta seg mer opp til da.
Jeg fikk kun beskjed om å ringe fødeavdelingen umiddelbart hvis jeg fikk blødninger, ikke mer enn det, men ei venninne fikk for et par år siden samme beskjed om at morkaka lå inntil/litt over cervix og hun fikk tips om å ta det rolig iht løft og aktivitet + være obs hvis det oppstod blødninger. Hmm. Får tro jeg hadde fått samme beskjed hvis det var nødvendig, men det er kanskje ikke så nært i mitt tilfelle da. Ble bare litt usikker så jeg måtte høre med dere her inne. Takk for svar :-)

Jeg har lavtsittende placenta (morkake) vil tro det er omtrent det samme som du har. Den dekker iallfall åpningen!! Jeg begynte å blø friskt blod for noen uker siden, og ble sykemeldt umiddelbart. Får heller ikke lov å løfte tungt eller overannstrenge meg. Har fortsatt litt blødninger av og til, skal ikke så mye til. Har vært inne på 3-4 ul-kontroller og àlt er bra med babyen heldigvis. Skal på ny kontroll i September for å sjekke om den er komt seg lenger opp. I de aller fleste tilfellerså gjør den det :) Lykke til og håper du slipper blødninger..!! :)

Takk for svar:-)
Oi! Huffda! Håper det går bra med deg. Kan tenke meg at det fører en del bekymringer med seg når en får blødninger. Jeg har heldigvis sluppet unna, men tar en del forhåndsregler iht løft og aktiviteter for å være på den sikre siden.
Håper den har flytta seg opp til deg innen september og at du slipper å streve med blødninger. Masse lykke til til deg også;-)

Takk for svar:-)
Oi! Huffda! Håper det går bra med deg. Kan tenke meg at det fører en del bekymringer med seg når en får blødninger. Jeg har heldigvis sluppet unna, men tar en del forhåndsregler iht løft og aktiviteter for å være på den sikre siden.
Håper den har flytta seg opp til deg innen september og at du slipper å streve med blødninger. Masse lykke til til deg også;-)

Takk for det <3 Er heldigvis ikke så bekymret lenger, det virker som alt er under kontroll :) Sikkert lurt å ta forhåndsregler med tanke på løft og slikt ja. Er nok derfor jeg begynte å blø, var i full jobb som er tung fysisk, to barn som er meget aktive og ein del hagearbeid. Det ble litt mye for en gravid kropp :p

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Skjønner det ja. Godt å høre at du tross alt kan slappe av og nyte graviditeten, Mimink ;-) Håper du nyter dagene hjemme. Er bare i 20 % jobb selv pga crohns sykdom. Legene kaller det høyrisikosvangerskap siden jeg har vært veldig syk nylig og kan få tilbakefall. Men jeg har faktisk nå som i forrige svangerskap følt meg bedre enn på lenge, iallefall etter at jeg kom i andre trimester. Så jeg skal nyte dagene så godt som mulig og lade batteriene til ei spennende juletid :-D

Back
Topp