poster denne her og jeg...

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
som har mistet sine små, enten tidlig eller sent og ikke fått noe forklaring for hvorfor det skjedde å gå og spørre om å få tatt en blodprøve som heter:
S-anti-kardiodiplin IgM

dette er en prøve de ikke tar før man mister for tredje gang egentlig... så mas dere til dere eller gå privat å ta den..

jeg mistet jo mine gutter i 5måned, og ikke fått noe forklaring på hvorfor det skjedde...alt var fint med dem og de kunne ikke se noe galt med livmoren osv...
eneste de har funnet på meg er at den prøven er forhøyet, og de sier kanskje/kanskje ikke det er pga den.
Det har ikke gått helt inn på meg før nå å advare folk, hvis de hadde tatt den prøven på meg tidligere,
ja så ville kanskje mine gutter levd! Jeg hadde jo ikke vært gravid før, men må ha ivf, men de tar ikke de prøvene som sånne "standardprøver"..
hvorfor? ikke vet jeg, kanskje de koster noe mer...
jeg kjenner jeg er sinna på helsenorge... hva hvis de hadde tatt den prøven? ville kanskje ikke dette ha skjedd, og jeg ville vært en travel tobarnsmamma nå...
så bare for å advare ... tar jeg ingen sjanser..er jo ikke sikker noen av dere har den forhøyet, men sånn just in case... så ville jeg ha spurt om å tatt den... så slipper det å skje igjen hvis dere har den forhøyet, for da får man blodfortynnende slik at det ikke skjer noe hvis det var derfor...
om man kan redde et liv med en blodprøve...ingen som vet på forhånd...men i mit hode all verdt å sjekke opp i...

OGSÅ TIL DERE SOM MÅ HA IVF, FOR Å FOREBYGGE/FORHINDRE AT NOE SKJER

Uff, det er jo helt forferdelig visst det var årsaken til at du mistet dine små!! Jeg har selv hatt to spontanaborter, uke 8 og 10. Under dette IVF-forsøket fikk jeg derfor blodfortynnende, men tror ikke de har tatt den blodprøven... Uansett så gikk det ikke denne gangen. :p Så nå får vi sette vår lit til våre tre eskimoer på frysen..

nei hjelper ikke for å bli gravid da... men hindrer at du mister igjen hvis det er pga det

om folk velger å ta prøven er opp til hver enkelt,
men hadde jeg visst det på forhånd..så hadde jeg seff tatt den prøven. om ikke annet privat, bare for å være på den sikre siden,
ivf er jo en berg og dalbane av følelser av seg selv.. så hvis jeg kan gjøre noe som forhindrer/forebygger ting så gjør jeg det meg glede

Ja, jeg skulle stått på det til uke 12 dersom jeg hadde blitt gravid. Vet ikke om det er lenge nok dersom denne blodprøven hadde vært for høy? Satser på at fryseforsøket går veien... Hvordan blir det med dine forsøk fremover?

Kjære deg, det blir helt nytteløst å tenke slik! Jeg vet det er vanskelig å unngå, men...det tjener ikke til noe. Jeg har også fått påvist forhøyninger på det samme genet i forbindelse med utredning for habituell abort, og jeg sto på blodfortynnende gjennom hele svangerskapet. Resultatet vet du jo...Jeg har en tanke om at det nettopp er de blodfortynnende medisinene som gjorde at jeg blødde så mye hele svangerskapet, og det er ingen tvil om at det var disse blødningene som forårsaket den premature vannavgangen. Så det kan gå begge veier! Helt umulig å vite hva som blir den riktige løsningen, naturen er dessverre ikke så svart/hvit.
Men man må prøve å unngå å plage seg med tanker om "hva hvis?" om ting man likevel ikke kan gjøre noe med. Jeg har gjort det mye selv også, men det fører ikke noe godt med seg.

skjønner din beste mening chuma, og ikke sikker det var din grunn

men for meg er det ikke å "plage" meg selv, jeg har fått vite at det er ikke sikkert at det var pga det, MEN at det var en mulighet.. og så lenge det er den lille muligheten da velger jeg å tro det, det er eneste som gir litt slipp på min skyldfølelse om det var noe jeg har gjort!
Vi er alle ulike, og som jeg skriver ikke sikker dette gjelder alle, men noen...
men blodpropp ol. er en utrolig vanlig årsak til at ting går galt før termin/barnet dør/under fødsel,
og har fått historier der folk har fått påvist forhøyet i ettertid, og fått medisiner og fått et levende barn etter dem har mistet en eller flere ganger.. og med en blodprøve så hadde det vært en mulighet for å unngå å miste og tap!

ingen garanti, men så lenge det er en mulighet, og ikke legene kan si sikkert nei det ikke var det, så velger jeg å tro det, og gir meg håp om at neste gang så klarer jeg å få en levende baby!

derfor valgte jeg å si dette, hva folk gjør og ikke gjør er opp til hver enkelt...

Ja, jeg skulle stått på det til uke 12 dersom jeg hadde blitt gravid. Vet ikke om det er lenge nok dersom denne blodprøven hadde vært for høy? Satser på at fryseforsøket går veien... Hvordan blir det med dine forsøk fremover?

jeg skal ha innsett i morgen på frys, hvis de overlever opptining :)

Back
Topp