Posten altså o_O

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Jeg bestilte en pakke fra LilleGull her om dagen, og det gikk helt fint og fikk melding om at pakken var på vei og at jeg kunne spore den, alt helt perfekt :)
De leverte pakken i Drammen, jeg bor i Porsgrunn, så regna med at den var rett rundt hjørnet, men nei, her sender de dem til Oslo først :arghh: til hovedsentralen først...

Er ikke det en utrolig dum omveg???

Jaja, får vel bare le :dead:
image.jpg

Posten har stor sorteringssentral her i Oslo, så det aller meste kommer innom der på et eller annet tidspunkt. Det er grenser for hvor mange steder de kan ha store terminaler med helautomatiske sorteringsmaskiner, så det er nok mer effektivt å kjøre pakkene til Oslo, sortere dem maskinelt og sende dem i riktig retning. Alternativet (som det var før) er jo at noen manuelt står og sorterer pakkene, og at biler må kjøre om hverandre i ulike retninger. Det tar nok lengre tid. Sjelden pakkene er innom sorteringssentralen i mer enn noen få timer, som her kun over natta. Da kan maskinen gjøre jobben sin med minimalt av folk på jobb, og pakken være på vei til ditt postkontor/postbud allerede neste morgen.

Posten har stor sorteringssentral her i Oslo, så det aller meste kommer innom der på et eller annet tidspunkt. Det er grenser for hvor mange steder de kan ha store terminaler med helautomatiske sorteringsmaskiner, så det er nok mer effektivt å kjøre pakkene til Oslo, sortere dem maskinelt og sende dem i riktig retning. Alternativet (som det var før) er jo at noen manuelt står og sorterer pakkene, og at biler må kjøre om hverandre i ulike retninger. Det tar nok lengre tid. Sjelden pakkene er innom sorteringssentralen i mer enn noen få timer, som her kun over natta. Da kan maskinen gjøre jobben sin med minimalt av folk på jobb, og pakken være på vei til ditt postkontor/postbud allerede neste morgen.

Ser jo den, men bah jeg vil ha pakka mi :-P

Tipper du har den imorgen ;) Står at den er sendt til terminal, da kjøres den nok derfra til ditt postkontor (eller overtas av ditt postbud) imorgen tidlig. Så det ordner seg nok :)

Jeg bor i Bergen, og får nesten samme remsa hvis jeg bestiller noe fra bokhandelen en halvtime unna. Alt skal to ganger tvers over landet.

Det er sikkert billigere for Posten, men for meg er det jo billigere, raskere og mer miljøvennlig å bestille fra
London!

Håper du får pakken din snart.

Synd at det er slik, snart har ikke vi nordmenn jobb. Vi blir erstattet av maskiner og billig arbeidskraft fra andre land. Jeg likte det best slik det var før og det var også mye bedre for miljøet. Det er helt hull i hode at ting må ta en omvei med store trailere som forurenser vanvittig mye..

Jeg bor i Bergen, og får nesten samme remsa hvis jeg bestiller noe fra bokhandelen en halvtime unna. Alt skal to ganger tvers over landet.

Det er sikkert billigere for Posten, men for meg er det jo billigere, raskere og mer miljøvennlig å bestille fra
London!

Er ikke så sikker på at det er billigere for posten heller tenker jeg. Men de har vel to forskjellige budsjetter, ett for personalkostnader og ett for driften ;)

Last edited:
  • Liker
Reactions: Io

London!

Haha, har hørt det samme om noen som bor i Alta, ville ikke nevne det, for viste ikle om det var sant :-P men høres jo son ut når du bor i Bergen og opplever omveier ;)

Det er mye billigere for posten. Aner dere egentlig hvor mye ett vanlig postbud tjener i timen? Det er nesten 200 kr i timen som startlønn. Så er mye billigere det de har på terminalen. Postsorteringen er også der nå. Mange som har mistet jobben/ fått mindre stilling pga dette. Hilsen tidligere postbud.

Back
Topp