Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Nå har jeg tatt min første Postafen-tablett. Får nesten dårlig samvittighet, men også spent på om den virker. Er jo egentlig livredd for at det skal skade fosteret, men må jo også stole på legen, eller??
Som sagt så tok jeg en tablett i går kveld og kvalmen forsvant, men sov likevel dårlig og ble sulten etter et par timer, sikkert derfor jeg sov dårlig. Men i morges når jeg skulle stå opp lage meg frokost ble jeg kjempesvimmel, svartnet for meg, jeg skalv og svettet. Lurer på om det kan være tabletten?? Hva tror dere?
Har ikke tatt tablett i dag da, tør liksom ikke viss det er tabletten som har gjort meg så svimmel i dag.
Jeg blir alltid supertrøtt når jeg tar postafen. Er jo en reisesyketablett, og før jeg ble gravid brukte jeg den når vi skulle ut og reise, for da sovna jeg alltid fort...
Ville ikke tatt maaaaange, men noen skal ikke skade i flg legen.
Føler du deg veldig dårlig så kutt dem ut. Eller hør med legen.
Tok du dem regelmessig?? Syns det er pyton å være kvalm, spyr ikke da, men har ikke lyst på mat og ingenting smaker meg mer. Uffameg.....
Er så skeptisk til disse tablettene, men har hørt at de er best å ta regelmessig, men er redd jeg blir trøtt av dem, kan jo virke sånn da, men er kanskje bedre det enn å være kvalm.
Tok postafen i ca 4 uker ved forrige svangerskap. Jeg tror de hjalp. Før jeg startet med dem kastet jeg opp flere ganger om dagen. Med postafen begrenset det seg til kanskje en gang eller to, gjerne rett etter jeg hadde tatt tabletten, før den hadde begynt å virke. Har tenkt å begynne igjen nå. er 10 uker i dag, er blitt forkjølet og brekker meg hele tiden. Da er det så fort gjort å kaste opp. Hvor mye tar dere? jeg fikk beskjed av min forrige lege at jeg burde ta minst mulig, og hun ba meg prøve å bare ta en tablett i døgnet, fortrinnsvis om kvelden....
Så lite som mulig, ja det får vel være målet da. Har ikke tatt i kveld jeg, har ikke vært så kvalm som i går. Tror jeg bare kommer til å ta dem når det er nødvendig. Men jeg har hørt at man bør ta dem regelmessig, da virker de forebyggende. Men vet ikke jeg.
Vi er også blitt veldig forkjølet her, og det verste jeg vet er når mannen min er syk. Skulle tro han skulle dø hvert øyeblikk. Irriterende...
Ha ha, det finnes to typer forkjørelse; den vanlige som vi får og den dødlige som mannfolk får...hihi. Når det gjelder Postafen har jeg også tatt det noen ganger, når kvalmen har vært som værst og jeg har hatt mye å gjøre. Det jeg opplever er det samme som deg, økt matlyst og uggen i formen. Tror kanskje det kan være at når kvalmen slipper taket kjenner vi andre symptomer på svangerskapet i stede...Bare en tanke jeg har. At du var svimmel og uvel kan skyldes blodtrykket ditt, men gjentar deg seg når du tar postafen bør du nevne det for legen din!
Problemet mitt er at jeg ikke har lyst på mat, men må spise for å ikke bli kvalm. Og det er det som er så irriterende, syns det er så synd at jeg ikke lenger kan glede meg over maten. Føler jeg har en spiseforstyrrelse og ikke graviditet.... Ja, ja, nå går jeg og legger meg. Orker ikke se på den syke mannen min lenger, som faktisk hadde over 39 i feber da, stakkar.
Jeg tok mine piller regelmessig jeg ja. Morgen og kveld.
Ble jo ikke helt bra, men de hjalp meg mye ihvertfall.
Denne graviditeten var jeg kanskje ikke så kvalm? Eller så hadde jeg ingen jobb for det meste, så jeg gikk hjemme. Så da tok jeg lite piller. Men da jeg skulle ordne utdrikningslag og være forlover begynte jeg med pillene et par dager i forveien, så jeg kunne være mest mulig oppegående.. [:D]
Matlysten kommer nok igjen skal du se. Men er litt kjedelig å spise bare fordi du vet du må!
Håper du har rett, har så lyst at ting skal friste meg når jeg går i butikken og at jeg skal komme hjem og spise det og at det skal smake helt fortreffelig. Men, men, får vel holde ut en måned til, forventer at det skal gi seg altså.
Nå er jeg jo blitt forkjølet og potta tett også, så det gjør det jo ikke noe bedre akkurat. Man kan ta Paracet om man får feber, sant?