Postafen

Abcd1234

Andre møte med forumet
Hei!

Dere som bruker postafen mot kvalme. Hvor mye og når tar dere?
Fikk bare beskjed om at jeg kunne bruke det mot kvalme, men ikke hvor mye eller hvordan bruke det?
Er det sånn at man må ta det i noen dager for at det skal ha effekt? Eller kan man bruke de ved behov når «toppene» av kvalmen kommer?

På min pakke står det 1-2 ganger om dagen. Jeg har brukt å ta det de dagene jeg er mest kvalm, og ikke over lengre tid. Sliter man med oppkast og kvalme hver dag så ville jeg tatt morgen og kveld.

Legen min sa at jeg kunne ta 1-3 om dagen, men gjerne start med 1 for å se an bivirkninger. Jeg tok min første i dag og har vært ekstremt trøtt i hele dag, har sovet store deler av dagen, men null kvalme. Jeg prøver å ta 1 før jeg står opp siden kvalmen kommer ganske raskt etter jeg våkner.

Dere som tar det, hvor mye kvalme er dere? Og betyr det at dere også kaster opp mindre når dere tar medisiner? Bare spør fordi jeg ikke aner hvor mye kvalm det er vanlig å være før man får noe mot det.

Har dere fått skrevet ut resept på det?

Sniker. Det kan være lurt å teste å ta det sent på kvelden, da blir man ikke så trøtt og det går lettere å få i seg noe frokost og holde på den. Ville hørt med legen om å få resept, det er billigere.

Følger tråden. Jeg blir dårlig og veldig trøtt av Postafen, så har fått resept på noe nytt, tror det var Xonvea det het. Men det kommer ikke i salg på apoteket før om to uker, så håper jeg kan få noe annet imens.
Synes kvalmen er helt lammende. Jeg får ikke til å konsentrere meg om noenting, og føler det er et slør mellom meg og omverdenen. Har kun vært utenfor tomten én gang på to uker.

Jeg har fått det på resept. Fikk 10 tabletter PG de kostet 140kr på resept så synes ikke akkurat det var så billig
Må jo være feil. De i butikken koster jo rundt 100 mener jeg når jeg kjøpte de.

Har nesten vært konstant kvalm siden uke 1, forsøkt alt mulig som ikke hjelper. Kvalmen har bare blitt verre og verre, 7+5 idag. Sendte e-kons til fastlegen i dag og han sa jeg kunne prøve ut Phenergan og Afipran samt vit B6, blir spennende å se om det hjelper i morgen.
Får ikke sove pga kvalmen, og er helt utladet :depressed: Har brekninger, men ingen oppkast.

Takk alle, føler dere at de virker slik at dere kan ta dem ved behov, eller er det sånn at man må ta tabletter i noen dager for å f virkning?

Takk alle, føler dere at de virker slik at dere kan ta dem ved behov, eller er det sånn at man må ta tabletter i noen dager for å f virkning?
Hos meg virket tabletten etter sånn 15 min. Har bare prøvd det i 1 dag selv. Men vurderer å prøve 1/2 tablett for å se om kvalmen blir borte og et håp om å ikke være så altfor trøtt hele dagen

Følger tråden. Jeg blir dårlig og veldig trøtt av Postafen, så har fått resept på noe nytt, tror det var Xonvea det het. Men det kommer ikke i salg på apoteket før om to uker, så håper jeg kan få noe annet imens.
Synes kvalmen er helt lammende. Jeg får ikke til å konsentrere meg om noenting, og føler det er et slør mellom meg og omverdenen. Har kun vært utenfor tomten én gang på to uker.
Nå har jeg fått resept på noe som heter Phenergan, skal teste det ut fra i morgen. Det var visst også noe man blir trøtt av.

Leser nå i pakkningsvedlegget at man ikke skal ta prostafen som gravid med mindre det er helt nødvendig. Jeg fikk det på resept fra legen forrige graviditet også :confused005

Leser nå i pakkningsvedlegget at man ikke skal ta prostafen som gravid med mindre det er helt nødvendig. Jeg fikk det på resept fra legen forrige graviditet også :confused005
Nesten all medisin er merket slik, de er virkelig forsiktige med medisiner til gravide. Det er jo forståelig, men kjipt for dem som virkelig plages med f.eks kvalme og halsbrann, men som ikke tør ta noe for det pga skumle pakningsvedlegg. Postafen er det som alltid blir foreslått først, og det anses som trygt, så hvis det fungerer bra for deg slik at du får en mye bedre hverdag, så er det nok en god idé å ta det.

Back
Topp