Postafen

Lynxlynx

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Jeg er ikke så himla glad i å gå å være så kvalm hele tiden, så skal jeg også snart reise til hetebølgenes land. Jeg er kvalm på morgenen, formiddagen og litt utover ettermiddag. Så roer det seg seint ettermiddag og på kveld.

Jeg ringte legekontoret for å høre ang. bruk av postafen. Helsesekretæren (eller hva det heter) sa at det var bare å bruke postafen, og henviste til pakningen ang. dosering.

Jeg starta på vitamin B6 i går, og har tenkt å gi denne noen dager på å virke før jeg tyr til postafen.

Er det noen som har erfaring med dosering av postafen, og kombo vitamin B6/postafen?
 
Hei,
Jeg fikk Postafen 25 mg av legen i går. Dosering som står der er 1 tablett inntil 2 ganger daglig, det samme står vel generelt på Felleskatalogen.

Jeg stusset litt over hvorfor legen skrev resept når jeg kunne kjøpt reseptfritt, men apotekeren forklarte prisforskjellen; en pakke på 10 stk kostet ca 110 kr, og den på resept med 100 stk kostet ca 140 kr. Litt artig prisforskjell!

Så, du får vurdere om å be om resept hvis du tror du vil ha bruk for flere enn 10 stk. Har desverre ingen erfaring med komboen du beskriver ellers.
Lykke til!
 
Hei,
Jeg fikk Postafen 25 mg av legen i går. Dosering som står der er 1 tablett inntil 2 ganger daglig, det samme står vel generelt på Felleskatalogen.

Jeg stusset litt over hvorfor legen skrev resept når jeg kunne kjøpt reseptfritt, men apotekeren forklarte prisforskjellen; en pakke på 10 stk kostet ca 110 kr, og den på resept med 100 stk kostet ca 140 kr. Litt artig prisforskjell!

Så, du får vurdere om å be om resept hvis du tror du vil ha bruk for flere enn 10 stk. Har desverre ingen erfaring med komboen du beskriver ellers.
Lykke til!
Takk for svar! Ja, det var heftig prisforskjell!

Jeg skal til legen uka etter ferie, så får høre med henne da. :)
 
Back
Topp