Postafen

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Noen som har erfaring med postafen tabletter mot kvalme? Fikk anbefalt av legen i dag, til å bruke daglig for å se om det hjalp på jobb o.l. men så hørte jeg av en venninne at jordmor ikke anbefalte det, kun når det var "krise"...

Du skal trygt kunne bruke antihistaminer feriblant postafen mens du er gravid :)

bare følg doseringen som legen anbefalte evt pakkningsvedlegget.

jeg prøvde det da jeg var gravid sist, hadde dog hypermesis, og kastet opp alt jeg drakk og spiste. Men det hadde ikke effekt på meg. Men kan være verdt ett forsøk om du kaster opp:)

Postafen er førstevalget mot svangerskapskvalme og skal ikke være farlig. Du får det reseptfritt på apoteket, men om legen din skriver resept kan du få en boks på 100 istedet for de små brettene man får reseptfritt og det blir mye billigere. For meg hadde det dessverre ingen virkning utover at jeg ble døsig de første par dagene og dermed kunne sove gjennom kvalmen. Håper de virker bedre for deg :):signs003

Noen som har erfaring med postafen tabletter mot kvalme? Fikk anbefalt av legen i dag, til å bruke daglig for å se om det hjalp på jobb o.l. men så hørte jeg av en venninne at jordmor ikke anbefalte det, kun når det var "krise"...

sniker
Hvis legen din anbefaler det, så kan du ta det :) jeg fikk også anbefalt dette av lege for å hente meg inn noen dager og viktige arbeidsoppgaver. NB du kan bli VELDIG trøtt og svimmel de første 1-2 gangene du tar tabletten, deretter gikk det seg til for min del og jeg slapp kvalme uten overdreven trøtthet.

Jeg fikk også fra min lege! Helt fantastisk fornøyd! Fikk en ny hverdag:Heartpink Merket ikke noe mer på tretthet eller svimmelhet. Er allerede ganske trøtt om dagen som det er.. hehe!

jeg går på postafen daglig! :) tar 2 iløpet av 1 døgn! noen dager funker det og andre dager kommer alt opp igjen uansett! :depressed:

Jeg tar også postafen daglig. Tar 1 tablett hver morgen. På meg har det hatt god effekt. Jeg er fremdeles kvalm og kastet tidvis opp 2-3 ganger daglig, MEN jeg klarer å spise og drikke. Før jeg startet med postafen kastet jeg opp hele dagen, og lå nesten to dager hvor jeg hadde store problemer med å innta mat og drikke.

Var veldig trett de to-tre første dagene, men nå (uke 7+2) klarer jeg å fungere greit på ettermiddagene. Merker stor forskjell og er strålende fornøyd.

Postafen er også testet og kan trygt brukes ved svangerskap. Kan lese litt her: https://relis.no/sporsmal_og_svar/3-7446?source=relisdb (ca. 10 år siden det ble skrevet)

Jeg fikk det mot kvalme, men det funker mer som sovemedisin enn kvalmestillende for min del
.. altså ikke verdt det..
Om legen går god for det, så tenker jeg det bør være greit.. men må innrømme selv jeg ble skeptisk etter å ha lest pakningsvedlegget. Så, man må vel veie det opp mot hverandre ;) noen trenger det jo absolutt for å «overleve hverdagen» :)

Back
Topp