Postafen...

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Står på pakningen at det helst ikke skal brukes av gravide... men har sett noen her tar det selvom... hva sier legen deres om dette???

Screenshot_20190408-192330_Felleskatalogen.jpg

Man må veie fordeler og ulemper ganske enkelt

Min lege ba meg prøve denne først, før jeg hentet ut resept på phenergan.

Anbefaler deg å høre med din lege før bruk uansett, mtp evt andre medisiner og slikt.

Jeg fikk dette utskrevet på resept av legen forrige uke, pga. kvalme i svangerskapet. Men jeg var der hovedsakelig for å få en delvis sykemelding, da jeg er helt utslitt etter mange uker med veldig kvalme, dårlig søvn og mye stress på jobb. Jeg er ikke slik at jeg kaster opp, men er opp og ned veldig kvalm og uggen hele dagen. Har ikke hentet ut Postafen, da jeg er litt skeptisk og ikke har den store troen på at det fjerner alt.

https://relis.no/content/4768/Behandling-av-svangerskapskvalme----Hva-ma-farmasoyter-vite

Her står det imidlertid, som legen også sa, at de mener det skal være helt trygt for gravide å bruke..

Jeg fikk skrevet ut resept og fikk beskjed av legen at denne var helt trygg! Har prøvd den flere ganger, men funker ikke på meg :(:(

Den funket ikke iheletatt til meg heller. Du kan prøve denne i samråd med legen. Den selges kun reseptfritt til bruk ved reisesyke.

Har brukt denne i samråd med lege, begge svangerskap. Men de funker ikke på meg i det hele tatt, så nå skal jeg prøve noe annet:)

Jeg har liggende. Bruker ikke andre medisiner. Dermed er interaksjoner ingen bekymring. Jeg får se hvordan det utvikler seg. Hadde vært deilig å kunne nyte maten en dag...og ikke konstant synes det meste er kvalmende...
:hungover:

Har og fått resept på den. Og her hjelper den en del! Ihvertfall på matlysta og nattesøvn!

Den er helt trygg i 1. Trimester :) husker at mannskap være litt mer forsiktig i 2. og 3. Hvis jeg ikke husker feil :)

Der kom frokosten i retur:depressed: spørs om jeg må prøve en i dag... blir dere trøtte av den?

Jeg ble kjempetrøtt. samme dag jeg begynte på postafen hadde jeg blitt 100% sykmeldt i fire dager. Sov 3 timer hver dag av den medisinen. Fjerde dagen bare kastet jeg opp, så da gikk jeg over på phenergan foreskrevet av lege. Den blir jeg ikke like trøtt av, selv om de begge er merket med trekant

Syntes postafen virker litt noen ganger. Men blir veldig trøtt da. Liker heller ikke å ta piller, men har vært helt nødvendig i disse ukene

dere som bruker postafen, funker det? Er så kvalm! Har dere snakka med lege først eller bare kjøpt det?

Last edited:
Jeg ble så glad når legen skrev resept på prostafen, og håpet at hverdagen endelig skulle bli bedre... men, så funket den ikke på meg :( men har en venninne som bruker den og sier at den er helt magisk, så funker vist på noen o_O;)

dere som bruker postafen, funker det? Er så kvalm! Har dere snakka med lege først eller bare kjøpt det? (Vet det er reseptfritt)
Den selges bare reseptfritt til reisesyke. Tryggest å få det av fastlegen:p

Etter samtale med lege fikk jeg Pyridoksin og Postafen som skulle tas i kombinasjon. Om det ikke ga effekt skulle jeg ta Afipran. Fikk resept på alle tre. Har tatt det minimalt, fordi jeg vil begrense bruken, men det har vært til hjelp på de værste dagene:):)

Fikk resept først, nå kjøper jeg det bare uten resept. Får samme pakningen uansett, så ser ikke vitsen i den resepten liksom.

Men her hjelper det veldig på matlysta og søvnen iallefall! Er fortsatt veldig, veldig kvalm, men mye værre uten postafen.

Back
Topp