Postafen

babydrøm2018

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen her som har brukt dette i svangerskapet og alt gikk fint?

Er så frem og tilbake på hva jeg bør gjøre ... har lest at man kan ta anbefalt døgndose (2tbl daglig), men har holdt meg til 0,5 tbl da det iallefall hjelper NOE. Tør ikke ta mer, men er redd det er «farlig nok».

Hva gjør jeg? Noen synspunkter?

Googlet mye og har funnet ut at mange har brukt postafen mot kvalmen og mange har fått grønt signal fra lege. Noen har også fått nei fra lege. Jeg ville ringt legen min selv å hørt med han ☺️

Gå inn på tryggmammamedisin.no å send en melding der. Det gjorde jeg i forrige svangerskap når keg hadde spørsmål. Vet også at fastlegen min henvendte seg dit ved spørsmål om medisiner i svangerskapet

Det er helt trygt :) brukte det i mitt forrige svangerskap. Til uke 16. I begge mine svangerskap har jeg blitt fulgt opp ukentlig av fertilitetsleger, og gynekologer. Det er de som har skrevet ut resept på alt av hormoner, kvalmestillende o.l jeg tar.
Tviler på at de hadde gitt meg det om det var noen som helst fare for at det kan gå galt eller gi misdannelser. Du kan ta 2 om dagen av postafen. Det er den mildeste tabletten du kan ta. Fungert ikke den kan du prøve afipran, som er litt sterkere og for noen, mer effektiv. Postafen fungerte dårlig på meg, men afipranen hjelper litt :) den er også skrevet ut av de.
Sjekk tryggmammamedisin.no for kilde på at det er trygt å ta postafen i svangerskapet :)

Back
Topp