Postafen?

chmese

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Sommerfuglene
Jeg sliter så fryktelig med kvalme, jobber 100% og er alltid aleine på jobb med kunder.. Var innom apoteket her om dagen for å høre om de hadde noe som kunne hjelpe, og sa jeg har lest at mange tar postafen/reisesyketabeletter.. Det anbefalte de IKKE, og mente på at det var farlig for graviditeten... Fikk ingefær i pilleform anbefalt i stedet, men syns ikke det hjelper i det hele tatt... Men i og med at så mange sier de har fått det anbefalt fra legen, så lurer jeg egentlig på hva som er "sant"?:-) Er det greit å ta eller ikke? Og hva slags anbefalinger har dere fått?

Legen og jordmor på kk (haukeland) anbefalte meg å bruke prostafen for bare to uker siden. Det var ikke skadelig for meg eller knøttet.. du har kanskje møtt en feilinformert apotekansatt.. :-)

Har også fårr anbefalt postafen hos legen. Mistenker at den apotekansatte hadde stått opp med feil fot den dagen.

Google svangerskapskvalme og relis så får du opp hva farmasøytene sier om den saken :)

Jeg har snakket med gynekolog og farmasøyt og det er helt trygt med Postafen for gravide.. det er gjort mange studier på dette, og skulle være mest effektivt mot kvalme, men man blir jo trøtt av de! Men farmasøyt sa at ho kunne ikke anbefale dette iom at lege skal godkjenne, evt skrive resept.. Legemiddelselskapene skriver også dette for å helgardere seg..
Kan lese mer om dette hos Relis som er en side både leger og andre som har medisinsk utdannelse bruker.
https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-4779?source=relisdb

Tusen takk for svar!! :-) Da blir det nok en ny tur på apoteket, holder ikke ut denne kvalmen på jobb lengre... Flaut å måtte gå bort fra kundene fordi man brekker seg...:hungover:

Min samboer fikk også samme beskjed når han skulle kjøpe Postafen for meg, men legen min sa det gikk fint å ta det så lenge jeg ikke tok mer en anbefalt dosering [emoji4] Når min samboer fortalte dette, tok den ene som jobbet på apoteket og googlet det, og fikk da selv lese at det ikke var farlig. Ei anna på apoteket hadde brukt det i sitt ene svangerskap, men funket ikke for henne i andre. Så det er tydelig litt forskjell på hva slags info du får, etter hvor det er du spør [emoji6]

Dessverre er ikke alle like opplyst, men som andre sier - det er trygt.
Sjekk ut tryggmammamedisin.no hvis du lurer.

Mvh apotekansatt

Back
Topp