Postafen

tulipanen88

Betatt av forumet
Jeg ser at mange anbefaler postafen mot kvalme. Noen som har erfaringer med dette?

I felleskatalogen står det "Du skal ikke bruke Postafen dersom du er gravid, hvis det ikke er helt nødvendig. Rådfør deg med lege eller apotek før du tar dette legemidlet dersom du er gravid eller ammer, tror at du kan være gravid eller planlegger å bli gravid."

Jeg er derfor litt skeptisk... Hva tenker dere? Begynner å bli ganske desperat for å bekjempe kvalmen nå :p

felleskatalogen er noe drit å bruke når en er gravid eller ammer... den sier bare hva produsentene sier, og de sier som regel at nei kan ikke brukes mens du er gravid eller ammer fordi vi ikke vil ta på oss ansvaret dersom noe skjer dersom noe skjer...

ta heller kontakt med tryggmammamedisin.no (de skal også ha en "hotline" som går ann å bruke mellom en viss tid på dagen)

I følge legen min kan jeg bruke afipran og prostafen. Men ikke mer enn strengt tatt nødvendig, sier han :) skal liksom ikke ta noen forebyggende. Men er jeg veldig dårlig og vanlige tiltak som små hyppige måltid, sitronvann, ingefær osv ikke har effekt så var det bare å ta :)

Back
Topp