Postafen

Karoline32

Flørter med forumet
Er det noen av dere som tar Postafen (reisesyketabletter) mot kvalme? Jeg kjenner jeg har veldig lyst til å prøve å ta en tablett nå. Er nå 7+0 og kjenner kvalmen blir sakte men sikkert verre og verre.. Men så er jeg jo litt skeptisk til tabletter siden det er så mange andre som er livredde for tabletter. Jeg kan ikke skjønne at det kan være skadelig, men hva gjør dere?

Jeg har resept på postafen, men har ikke tatt av de enda. Jeg har vært så sykt sliten samtidig, og kan bli trøtt av postafenen, så har prøvd å unngå det hvis jeg kan :)
Har tatt det masse før da. Postafen er jo kjempegammel medisin som er veldig godt utprøvd og er helt ufarlig å ta:) tror det har vært på markede i over 50 år?!

Ja, det er sant jeg tenker også det.. Bare at jeg googler for mye og blir skremt av andre hysteriske gravide.. Hehe

Jeg spurte legen, hun skrev resept. Da regner jeg meg at det er ok :) Man blir vanvittig trøtt av dem. Er du kvalm om morgenen, anbefalte hun å ta de før du la deg på kvelden. Virkningen varer noe utover formiddagen:)

Det er helt trygt :)

Ok! Takk for svar heller trøtt enn kvalm! Når jeg var liten ble jeg hyperaktiv av reisesyketabletter og mamma angra alltid på at ho hadde gitt meg det.. Hehe

Jeg begynte å ta postafen i går etter å ha vært hos legen p.g.a. svangerskapskvalme. Det hjalp! Tok en tablett i senga i morges og slappet av å lot den virke litt, og har ikke vært kvalm i dag i det hele tatt :)

Har tatt det i tidligere svangerskap, problemet er at jeg bare sovner vekk når jeg i tillegg går på de så da er ikke det en god ide med to små barn osv...

Jeg fikk resept på postafen. Sliter veldig med kvalme! De skal i følge lege og gynekolog være helt trygge å bruke - men forhør deg alltid med lege først! Hjalp veldig første uka, men nå hjelper de ingenting lengre:-(

Back
Topp