Postafen

Anili

Forelsket i forumet
Var hos legen på mandag pga denne intense kvalmen, og hun sa jeg kunne ta postafen (inntil 2 daglig). Har tatt tablettene siden da, og de hjelper litt, selv om den største effekten er trøtthet. Men bedre å sove bort tiden enn å være våken og kjenne på kvalmen hele tiden:p
MEN, jeg kjenner jeg har store kvaler med å ta dem...i pakningsvedlegget står det at man IKKE skal ta dem under graviditet hvis det ikke er helt nødvendig. Og når jeg googler virker det som at det er delte meninger om det er trygt. Så, kanskje det er egoistisk av meg å ta dem bare for at jeg skal føle meg litt bedre, utsetter jeg den lille for unødvendig risiko? Uff grubler meg ihjel på dette...Siden effekten uansett ikke er veldig stor, kanskje jeg bør droppe dem?

Sniker litt.
Pakningsvedlegget er ikke oppdatert. Postafen er nå et av førstevalgene ved behandling av svangerskapskvalme. RELIS (som også står bak tryggmammamedisin) har godkjent det brukte det og selv og det var gull verdt :)
Lykke til :)

Postafen er gull verdt her i hus! Eneste gangene jeg kan sove uten å våkne av å spy :s tar de aldri når jeg er alene med barna da, føler meg så dopa om jeg prøver å holde meg våken :)

Kanskje du kan kontakte legen og spør om en annet kvalme stiller så lenge du har ikke mye effekt av den. Det finnes mange andre tabletter som efbran, fantagil☺

Jeg er på 11. Dagen med posta fen i dag, tar en tablett hver morgen. Har fått beskjed om at det er trygt å bruke av min fastlege. Var hos legen å fikk sykemelding i to uker i går med hypermesis diagnose, og beskjd om at hvis jeg ikke klarer å holde på maten de neste ukene blir jeg innlagt. Det er ikke bra å bli uttørket og underernært så da tar jeg heller postafen selv om det bare tar toppene av kvalmen i mitt tilfelle.

Det stemmer ikke. De har nye EU-regler og derfor må de skrive at gravide skal unngå de fleste medisiner. Men postafen er helt trygg. Hvis den ikke virker, spør om noe annet.

Sniker fra september. Fikk resept på postafen i dag av legen siden jeg har begynt å bli kvalm. Han sa det var en gammel astmamedisin egentlig(?). Så når jeg var på apoteket for å hente den ut sa apotekeren at det var en gammel medisin og det har kommet masse nytt i pakningsvedlegget i ettertid( men originalt kanskje fulgte med..? Skjønte ikke helt) og at legen ofte skrev ut denne for annen bruk enn det som er den er tiltenkt. :)

Virker som jeg kanskje skal senke skuldrene litt da, og stole på legen:) Tar de noen dager til og ser, hvis det fortsatt er lite effekt får jeg be om noe annet.

Back
Topp