Postafen

line02

Glad i forumet
Jeg fikk afipran (eller hva det heter) av legen min forrige uke.. Men jeg blir så utrolig svimmel av de..

Har hørt og lest det er mange som har brukt postafen istede som kvalmestillende.
Noen som har erfaring med det??
(Skal selvfølgelig ringe legen om dette før jeg evt tar)

Lurer også på om noen vet noe om bruken av jerntbletter mens man er gravid?
 
Vet at mange gravide bør ta jerntabletter, men jerntabletter har den effekt at avføringen går tregere gjennom systemet. Noe den allerede gjør hos gravide. På grunn av det, frister det ikke noe særlig. Jeg er blant annet en av de som burde gå på jern da jeg fikk konstatert jern-anemi et par mnd før jeg ble gravid, men så langt har jeg ikke tatt. Vurderer å ta en tbl et par ganger i uka, så får jeg i meg litt hvertfall.
De andre tablettene vet jeg ingenting om dessverre.
 
Jeg kan bare svare angående jern, for de andre syns jeg en lege skal uttale seg om.

Legen min ba meg ligge unna jerntilskudd til jeg eventuelt tar en blodprøve som viser at jeg trenger det. Tok første runde blodprøver da jeg var 4+3 og fikk beskjed om at alt -jeg- trenger å tenke på er å ta tran og folat..
 
Jeg fikk reisesyketabletter sist, jeg var så dårlig å utmark at det var siste utvei. Leste på di at gravide ikke skulle ta di men legen min sa at det gjorde ingenting om jeg tok en hver dag i noen dager. Det hjalp meg enormt. Kunne spise å ikke minst drikke :eek:
 
Jeg har brukt postafen flere ganger. Postafen er førstevalget i mange land til behandling av svangerskapskvalme. Jeg har hatt relativt god effekt, men blir usigelig trøtt.... Snakk m legen, på resept får du 100 pakning, mye rimeligere enn småpakningene
 
Jeg brukte postafen ifb med reise i dette sv.skapet. Jeg blir reisesyk i tillegg til at jeg var veldig kvalm. Tok bare to tabletter til sammen, og det var helt nydelig, ikke kvalm i det hele tatt på 2 dager! Men veldig trøtt. Måtte småsove hele tiden.
 
Jeg fikk afipran (eller hva det heter) av legen min forrige uke.. Men jeg blir så utrolig svimmel av de..

Har hørt og lest det er mange som har brukt postafen istede som kvalmestillende.
Noen som har erfaring med det??
(Skal selvfølgelig ringe legen om dette før jeg evt tar)

Lurer også på om noen vet noe om bruken av jerntbletter mens man er gravid?
Jeg har lyst til å sende takkebrev til legen min for at jeg fikk Postafen.
Ny hverdag :)
 
Du kan bruke postafen ja,
Angående jerntilskudd så måler legen Blodprosent ved kontrollene og de vil indikere om du trenger jerntilskudd.
 
Tusen takk alle sammen:)

Jeg vet at jeg har jern-mangel, for er ikke mange ukene siden jeg tok prøver, men fikk en skikkelig styrt-blødning som varte nesten en uke, så gikk helt rundt for meg her..har fått spist endel leverpostei og ting med jern i denne uken, så håper det hjelper på litt:)

Da skal jeg ringe legen på mandag og høre om jeg kan ta postafen istede:) legekontoret tok selvfølgelig ikke Tlf i dag...
 
Vet at mange gravide bør ta jerntabletter, men jerntabletter har den effekt at avføringen går tregere gjennom systemet. Noe den allerede gjør hos gravide. På grunn av det, frister det ikke noe særlig. Jeg er blant annet en av de som burde gå på jern da jeg fikk konstatert jern-anemi et par mnd før jeg ble gravid, men så langt har jeg ikke tatt. Vurderer å ta en tbl et par ganger i uka, så får jeg i meg litt hvertfall.
De andre tablettene vet jeg ingenting om dessverre.
Jeg tar noen tabletter nå som ikke forstopper! Med hemjern, tror jeg det var!
 
Jeg tar noen tabletter nå som ikke forstopper! Med hemjern, tror jeg det var!

Heter de hemjern?? Eller er det med hemjern??

Jeg har tatt duroferon(tror jeg de het) og om du ikke er treig nok i systemet fra før fordi du er gravid, blir man det vel hvertfall da... Haha...

Skal høre med legen om han kan anbefale noen som ikke er så hard for magen:)
 
Disse tar jeg.
ImageUploadedByBV Forum1435955629.004182.jpg
Plages alltid med treg mage når jeg tar jern, men føler ikke det med disse altså.
 
Fikk mini i mars i år og var da gravid i fjor sommer.
Fikk annbefalt prostafen av lege. Funket som bare det! Fikk en ny hverdag.

Er helt trygt og bruke

ImageUploadedByBV Forum1435956258.013796.jpg
 
Jeg har måttet fått jernsprøyter siste to svangersKapene mine da kroppen Min ikke tar opp jern så bra. Var mye svimmel og hadde hodepine
 
Back
Topp