Postafen

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
Har du hatt virkning av dette ?

2 timer siden jeg tok en og kjenner det ikke i lilletåa engang !

Jeg har fått beskjed om at man ikke skal bruke Postafen i svangerskapet.

Men det kan jo ta litt tid før det virker skikkelig?

Jeg fikk beskjed av legen at det kan brukes.

. I tillegg står det på trygg mammamedisin, nett tjeneste for gravide at: vi har lang erfaring med Postafen og Phenergan når de brukes av gravide og det er ikke vist skader på barnet eller svangerskapsforløpet. Du kan trygt bruke en av disse to i de doser som legen har anbefalt.

Jeg tok mye postafen sist, gikk fint det. Var nødt for å kunne fungerer. Siden man blir så trøtt tok jeg de før leggetid, så var virkningen der da jeg våkna, spydde likevel, men ikke like ille.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg fikk hvertfall beskjed om at det ikke er lurt, da det går over i placenta og i morsmelk, i tillegg til at det på dyreforsøk har blitt vist at det kan ha reproduksjonstoksiske effekter. Det har blitt diskutert om det kan være skyld i misdannelser, og i pakningsvedlegget står det

"
Graviditet og amming

Du skal ikke bruke Postafen dersom du er gravid, hvis det ikke er helt nødvendig. Rådfør deg derfor med lege før du bruker Postafen dersom du er gravid.

Postafen går sannsynligvis over i morsmelk. Du bør derfor ikke bruke Postafen dersom du ammer.".

Dette er bare det jeg ble fortalt og så har lest meg til på nettet da.

Men, det går nok sannsynligvis helt fint, hvis det står at de gjør det på mammamedisin og hvis legen sier det :)

Jeg fikk postafen av legen nå. kun 1 om dagen. og helst minst mulig... hvis jeg tar hver dag funker den kanskje noen timer annenhver dag.. så er ikke akkurat så veldig fornøyd med dem, i tillegg at vi egentlig ikke skal bruke dem heller... har vel tatt 12 tilsammen og i di siste 3 dagene har jeg itillegg kastaopp.. Så vil egentlig ha afipran som jeg fikk i forrige svangerskap... og som er helt trygt :) men laaang vei til legen og kvalm og jæ.... så må nok dit til uka igjen.. :/

og forresten tok 2dager før postafen funka da jeg tok dem, men blir sykt trøtt!

Jeg bruker afipran og kan ta max 3 pr dag . Fått av fastlege. I vedlegget står det at det ikke er påvist skade og at det kan brukes i samråd med lege :) disse tar toppene for meg ennå hvertfall :-)

Jeg er sykepleier, og jeg har også alltid vært sikker på at man ikke skulle bruke postafen i svangerskapet, med mindre det er helt nødvendig :) Anbefaler deg å sjekke det opp, for er ikke alltid legene vet hva de skriver ut dessverre..

Jeg er sykepleier, og jeg har også alltid vært sikker på at man ikke skulle bruke postafen i svangerskapet, med mindre det er helt nødvendig :) Anbefaler deg å sjekke det opp, for er ikke alltid legene vet hva de skriver ut dessverre..

Som gravid kan man bruke Postafen, Afipran og Marzine.

legen min sa minst mulig postafen. Han var egentlig litt tvil om jeg skulle få det fikk 20stk tilslutt.. Så hvorfor jeg fikk det i utgangspunktet skjønner jeg ikke helt. Når det ikke funker og er ikke så sikkert som andre kvalmenedsettende...

Så rart, legen min så det ikke var farlig i det hele tatt. Altså, kun hvis man må, men at det ikke skulle være farlig og at dette var førstevalget dersom man skulle prøve noe.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg fikk også prostafen, men jeg sov hele døgnet av dem :( og ble mer kvalm av å ta dem ! Fikk dermed afipran.

Back
Topp