Postafen...

Prøver på nr 3 <3

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Septemberlykke 2016
Da måtte jeg gi etter for kvalmen idag og prøve meg på en halv postafen idag.. Hjelper kanskje ikke når man allerede er veldig kvalm?? Men prøvde fordeom og sitter nå og krysser fingrene..!! Andre her inne som bruker det? Nå er ikke jeg en av dem som er sengeliggenes og spyr dagen lang, har derfor følt at det har gått greit å komme seg gjennom dagen frem til idag. Sto og brakk meg over kjøkkenvasken mange ganger i morges uten at det kom noe opp.. Og etter jeg kom på jobb har jeg prøvd å spise alt det som før har pleid å hjelpe, men kvalmen har ikke roet seg. Tørr ikke gå å spy heller da jeg er redd noen på jobb skal høre meg :( er i dag 9+3, er det vanlig at kvalmen kan eskalere rundt denne tiden? :(

Min vennine synes at i uke 9 var værst. Hun var dårlig i form hele den uken:p jeg er 1 uke mindre enn deg og jeg henger over bøtta, kjennernjeg gruer meg litt til neste uke :p

Appen

Hos meg var nok toppen uke 9... Da var helt klart kvalmen på topp... Før og etter har jeg noen dårlige dager (som i dag:sick009), og noen gode dager med minimalt med kvalme.... Sist svangerskap gikk det over i uke 13-14, så jeg gleeeder meg sånn til 1-2 uker fra nå :P

jeg trodde jeg nådde toppen forrige uke. men det spørs om det bare var en sånn liten friperiode for min del. for nå har det begynt igjen. konstant kvalm og uvell....

men de sier at det gir seg i uke 12 ca... å hvis ikke. så gir det seg i juni i allefall :D

Ja hos meg ga det seg i uke 16-17. Så om det blir likt denne gang kan jeg håpe det forsvinner rett over nyttår.. Akkorat nå føles det VEEEELDIG lenge til :( kan ikke si jeg kjenne noe særlig virkning fra tabletten heller foreløpig (1 drøy time siden jeg tok den..) men prøver å ta en halv tabl. morgen og kveld noen dager fremover og ser om det gir noe virkning :)

Sist gang jeg var gravid ble jeg sykemeldt 100% på denne tiden, men da fra en deltidsjobb samtidig som jeg var student, så da fikk jeg slappet mye mere av og sovet godt og kjente nok ikke like mye på det som nå med full jobb OG en 2åring i hus...!!!! :P

Ja hos meg ga det seg i uke 16-17. Så om det blir likt denne gang kan jeg håpe det forsvinner rett over nyttår.. Akkorat nå føles det VEEEELDIG lenge til :( kan ikke si jeg kjenne noe særlig virkning fra tabletten heller foreløpig (1 drøy time siden jeg tok den..) men prøver å ta en halv tabl. morgen og kveld noen dager fremover og ser om det gir noe virkning :)

Sist gang jeg var gravid ble jeg sykemeldt 100% på denne tiden, men da fra en deltidsjobb samtidig som jeg var student, så da fikk jeg slappet mye mere av og sovet godt og kjente nok ikke like mye på det som nå med full jobb OG en 2åring i hus...!!!! :p

Uff, det var lenge... Håper du slipper "billigere" unna denne gangen! :) Brukte du postafen sist svangerskap?

Jeg fikk afipran først, og det fungerte i maks 3 kvarter før jeg lå like utslått på sofa eller over doskåla igjen. Fikk postafen og det funka nesten med en gang! Prøver å bare ta når det er høyst nødvendig, men så sitter den ganske lenge også. :) Veldig fornøyd med disse, men gleder meg til kvalmen er over og jeg slipper å ta tabletter mot det...

Uff, det var lenge... Håper du slipper "billigere" unna denne gangen! :) Brukte du postafen sist svangerskap?
Ja prøvde det to ganger da, men tok da en hel tabl istedet for en halv og ble SKIKKELIG døsig, følte meg nesten litt rusa, syns det var verre enn kvalmen så da sluttet jeg, men denne gangen prøver jeg en halv og håper det føles bedre :)

Jeg fikk afipran først, og det fungerte i maks 3 kvarter før jeg lå like utslått på sofa eller over doskåla igjen. Fikk postafen og det funka nesten med en gang! Prøver å bare ta når det er høyst nødvendig, men så sitter den ganske lenge også. :) Veldig fornøyd med disse, men gleder meg til kvalmen er over og jeg slipper å ta tabletter mot det...
Godt å høre den har funket på det, håper den hjelper for meg også ;) men ja, gleder meg til kvalmen forsvinner slik at jeg ikke trenger å bruke hjelpemidler lenger :) krysser fingrene for alle kvalmne damer her inne at den snart gir slipp på oss slik at vi kan nyte og kose oss med graviditeten ;)

Back
Topp