Postafen tabletter.. Ja eller nei?

Tatovertmamma

Flørter med forumet
Jeg klarer ikke å fungere om jeg ikke får i meg en tab. Før jeg står opp om morgonen. Jeg er 7+1.. Men jeg har lest så mye for og imot de tab. jeg blir gal :inpain:
Så.. Er det flere her inne som tar de? :wideyed:

Jeg er usikker, men kanskje ringe til legen for å spørre? Legekontoret mitt sa det var bare å ringe om det var noe jeg lurte på

Jeg har fått de utskrevet av legen, men når jeg hentet de ut på apoteket fikk jeg beskjed av apotekdamen at jeg skulle helst ikke ta de :banghead: da blir jo man forvirret! :oops:
Ikke greit å vær førstegangs gravid å ikke helt vite alt :nailbiting:

Utklipp fra Felleskatalogen:

Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg. Amming: Går sannsynligvis over i morsmelk. Bør ikke brukes under amming.

Jeg har fått de utskrevet av legen, men når jeg hentet de ut på apoteket fikk jeg beskjed av apotekdamen at jeg skulle helst ikke ta de :banghead: da blir jo man forvirret! :oops:
Ikke greit å vær førstegangs gravid å ikke helt vite alt :nailbiting:
Du må jo nesten forholde deg til det legen sier da...

Lytt til legen din, ja. Dette er nok en avveining som legen har gjort ut fra det du har fortalt i timen. Som det står i felleskatalogen skal medisinen bare brukes når det er strengt nødvendig. Om du ikke fungerer og ikke får i deg næring er ikke det heller bra for verken deg eller foster. Da er medisin beste valg, selv om store mengder av det ikke er å anbefale for fostret. Medisiner er alltid et valg mellom to onder, siden alle medisiner potesielt kan ha bivirkninger. Men oppveier effekten det negative som kommer av bivirkningene, ja så tar man medisiner. Ta tabelettene når du har behov, men når kvalmen gir seg litt, og du igjen kan fungere uten, så kutter du de bare med en gang. :-)

Ja jeg tenker det må gå greit siden legen sier det.. Men var bare nysjerrig på om her var flere som tok tab. mot kvalmen? Hadde jeg bare kunne ligget i sengen dagen lang kunne jeg gjerne ikke ha rørt noen tabletter.. Men jeg må fungere i hverdagen :shy:

Jeg er ute og reiser nå, blir sykt dårlig av å kjøre bil! Ringte i går til legen, fikk beskjed om å ta postafen om det skulle bli nødvendig.. Hun sa også at det er ingen studier som skulle tilsi at fosteret tok skade av at en fikk postafen og at mange leger skrev det ut for svangerskapskvalme!

Hør på legen din!! De harr mer peiling enn de som jobber på apoteket

Ja til dem.

De er førstevalget. Jeg går på andrevalget fordi dem ikke virket, men ser ut som lite effekt av andrevalget også (reseptbelagt) så må nok over på tredjevalget :-(
Skal finne link til relis sitt svar ang postafen :-)

Jeg har fått både afipran og phenergan av kjæresten. Men sistnevnte blir man så sinnsykt trøtt av.

Eg fikk Phenergan av overlegen i dag, og ho sa det var heilt trygt for fosteret, så da håper eg ho kan det!

Jeg bruker Phenagran mot migrene noen ganger. Kan kun bruke de når
mannen er hjemme og helst i en helg..får skikkelig hangover av de!

Back
Topp