Postafen reisesyketablett?

LuckyMom

Venn av forumet
Er det skadelig å ta det i svangerskapet?

Vi skal reise på ferie, en 12 timers kjøretur den 20 August og jeg blir veldig fort bilsyk, tåler ingenting. Har alltid vært avhengig av postafen.... Det kan bli en slitsom tur uten... Noen som har peiling før jeg spør legen?

mener at både den og marzine kan brukes, men i samråd med lege. Har du prøvd seaband? Jeg blir superfort bilsyk, men har brukt seaband og det hjelper. Det har også holdt unna den verste kvalmen i svangerskapet :)

jeg har fått det mot kvalmen i begge sv.skapene. Du må vel ha klarsignal fra legen for å bruke de, men om det ikke er noe som skulle tilsi at du har et risikosvangerskap, så er det ingenting i veien for å bruke dem. Eneste er at jeg blir ekstra tøtt av dem. Sov 15 timer i strekk etter jeg hadde tatt en og var fortsatt trøtt når jeg våknet

Jeg fikk det av min lege forrige uke. For jeg skulle ut å reise. Med båt og blant annet nattbuss. Jeg skulle bare ta det hvis helt nødvendig da, og på kvelden. Her hjalp de ikke. Kastet opp på alle turene :P Men håper det hjelper for deg. Er utrolig slitsomt å være kvalm når man reiser sånn. 

Et kjærringråd mot bilsyke er å lukte på fersk basilikum. Har aldri prøvd det selv da jeg ikke blir bilsjuk.

Men det er da et billig råd å teste ut :)

Jeg er vant med å bruke postafen, har alltid fungert på meg, uten trøtte følger :) Men jeg skal ringe legen å spørre.... er så usikker. Liker ikke tanken på å reise uten :/

Kan jeg kjøpe seaband på apoteket? Høres ut som det er noe jeg ville prøvd ut, hehe ;P

Neta88 skrev:
Jeg er vant med å bruke postafen, har alltid fungert på meg, uten trøtte følger :) Men jeg skal ringe legen å spørre.... er så usikker. Liker ikke tanken på å reise uten :/

Kan jeg kjøpe seaband på apoteket? Høres ut som det er noe jeg ville prøvd ut, hehe ;P

Det får du kjøpt på apoteket. Funka heller ikke på meg. Ikke Ingefærkapsler mot kvalme heller. Virker som jeg er litt motstandsdyktig. Hehe...
Men det er jo et billig og enkelt alternativ å prøve da Krysser for en fin tur!

Tusen takk for det! :) Jeg skal nok komme gjennom på et vis uansett, hehe.

Hva ble svaret? Er veldig nysgjerrig på det selv. Skal på biltur til Oslo-Vesterålen på mandag, så kunne godt ha hatt med meg noen reisesyktabletter kjenner jeg..

Back
Topp