Postafen mot svangerskapskvalme

LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Er det noen som har prøvd postafen mot svangerskapskvalme? Evt sammen med vitamin B6? Hvor bra funker det?

Jeg skal til legen i morgen, og høre om jeg kan ta det. Kvalmen begynner å bli uutholdelig…
 
Er det noen som har prøvd postafen mot svangerskapskvalme? Evt sammen med vitamin B6? Hvor bra funker det?

Jeg skal til legen i morgen, og høre om jeg kan ta det. Kvalmen begynner å bli uutholdelig…
Jeg går på disse, og har gått fra slått ut sengeliggende, til å kunne fungere hjemme. Fortsatt kvalmen, men mer i bølger. Hadde ikke trodd at effekten skulle være så god. Tar en i døgnet.

Lykke til hos legen, og god bedring.
 
Jeg gikk på det sist svangerskap da jeg sleit med veldig mye kvalme. Jeg sa det rett frem til legen min at jeg var bekymret over meg selv pga jeg spiste så lite pga veldig mye kvalme. Fikk det på resept med engang. Lykke til og god bedring.
 
Har brukt det tidligere når det har vært ille og kommer nok til å måtte bruke det denne gangen også kjenner jeg.
 
Sniker.
Tok det på kvelden, slik at jeg fikk sove, klarte å spise om morgenen og ikke var så trøtt hele dagen. Fungerte greit og tok det verste. Be om å få resept, det er mye billigere enn reseptfritt. Anbefaler også kartleggingsverktøyet for svangerskapskvalme i Helseoversiktappen, der er det også noen greie tips.
 
Er det noen som har prøvd postafen mot svangerskapskvalme? Evt sammen med vitamin B6? Hvor bra funker det?

Jeg skal til legen i morgen, og høre om jeg kan ta det. Kvalmen begynner å bli uutholdelig…
Fikk poststed og Afipan mot kvalmen ved forrige svangerskap (detter er anbefalinger fra norske helsevesen). Jeg fikk ganske stor bivirkninger av disse, spesielt Afipan. Så fant ut at helsevesnet i England anbefaler Marzine mot svangerskapskvalme. Dette fungerte veldig godt for meg :)
Masse lykke til og håpe su får hjelp på kvalmen raskt ❤️
 
Fikk POSTAFEN og Afipan mot kvalmen ved forrige svangerskap (detter er anbefalinger fra norske helsevesen). Jeg fikk ganske stor bivirkninger av disse, spesielt Afipan. Så fant ut at helsevesnet i England anbefaler Marzine mot svangerskapskvalme. Dette fungerte veldig godt for meg :)
Masse lykke til og håpe su får hjelp på kvalmen raskt ❤️
 
Fikk poststed og Afipan mot kvalmen ved forrige svangerskap (detter er anbefalinger fra norske helsevesen). Jeg fikk ganske stor bivirkninger av disse, spesielt Afipan. Så fant ut at helsevesnet i England anbefaler Marzine mot svangerskapskvalme. Dette fungerte veldig godt for meg :)
Masse lykke til og håpe su får hjelp på kvalmen raskt ❤️
De anbefaler visst ikke Afipan til gravide som har hatt SA/MA tidligere pga at den kan føre til muskelsammentrekninger, så prøver først Postafen da. Leste at de funket bra sammen med vitamin B6, da den også er kvalmestillende
 
Et lite tips - ny medisin laget for svangerskapskvalme:

 
Back
Topp